شناسهٔ خبر: 181927 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

کسب مدال طلا و دو جایزه ویژه در مسابقات بین المللی کانادا توسط دکتر سعید لاری

موفقیت مخترعین ایرانی آقای دکتر سعید لاری در هشتمین دوره نمایشگاه و مسابقات ICAN کانادا که بیش از ۸۵ کشور در آن شرکت داشتند در سال ۲۰۲۳ نشان از تلاش علمی کشور در زمینه های علمی و صنعتی دارد.

به گزارش افق نیکان، با سلام اینجانب سعید لاری متولد سال 1363 دانشجوی دکتری مهندسی عمران گرایش سازه و استاد مدعو دانشگاه از سال 87 و هیات علمی دپارتمان مهندسی عمران دانشگاه از سال 99 همچنین مدیر گروه دپارتمان مهندسی عمران از سال 98 میباشم و ناظر و مجری پایه یک نظام مهندسی ساختمان و مدیر پروژه و سرناظر شرکت مهندسین مشاور اختراع از لحاظ من حاصل و ثمره تلاش فکری و تراوش ذهنی مخترع است که در قالب یک محصول صنعتی یا فرآیند صنعتی متبلور می شود.

در ابتدا تصمیمم این بود که اختراعی متفاوت و تاثیرگذار بهخصوص در حوزه ساختمان داشته باشم چرا که آینده این صنعت سمت هوشمند

سازی میرود. فرض اصلی من اینه که هر اختراعی راه حلی برای یک مشکل فنی حل کنه .تصمیم من برای فعالیتهای نوآورانه و ثبت

اختراعات، از یک شکست شروع شد. بعد از سال 89 من بسیار سرگرم فعالیتهای اجرایی حوزه ساختمان بودم و به دلیل مشغله کاری بالا به سمت نوآوری و اختراع حرکت نکرده بودم. اما پس از شکست مالیام در یک پروژهی مشارکتی فرصت بیشتری برای تفکر و نوآوری پیدا کردم. به عبارتی این شکست سبب شد تا من آزادانهتر به سمت فعالیتهای علمی و پژوهشی حرکت کنم و کارهای اجرایی خود را به حد بسیار زیاد کاهش دادم. پس از آن، بر روی طرح این پلتفرم که قبلا جزو طرحهایم بود کار کرده و مجددا مورد بررسی قرار دادم

این یک فرصت مغتنم برای ارتباط رودرو و حقیقی با مشتریهاست. در حقیقت هیچ زمان دیگری نمیتوانستم با این تعداد از مصرف کننده ها به صورت مستقیم گفتگو کنم و نیازها، خواسته ها و شکایتهای آنها را بدون واسطه بشنوم. هدف اصلی من ارتباط برقرار کردن رودررو با همکاران، مصرفکننده ها بود و شناخت نیاز بازار هدف در دنیا و تجاری سازی در صنعت ساختمان.

متاسفانه برخی از افراد به محض ظهور مشکل، دست از کار می کشند و زود مایوس می شوند شکست و ناکام ماندن، بزرگترین معلمان زندگی هستند. مخترع شدن نیاز به تمرین و صبر دارد. اغلب اختراعات به صورت یک فرآیند تدریجی تولید میشوند و ممکن است به مدت طولانی نیاز به توسعه و پیشرفت داشته باشند. با پیگیری مستمر و علاقهمندی در زمینههایی که به آنها علاقه دارید، میتوانید به مخترعی موفق تبدیل شوید برای مخترع شدن شما نه نیازی به شاخ و دم دارید، نه لازم است کوه بکنید فقط باید به این باور برسید که می توانید مخترع شوید، همیشه رو به جلو حرکت کنن، حتی با قدمهای کوچک.

نظر شما