شناسهٔ خبر: 181923 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

عملیات طوفان الاقصی شکست سنگینی بر پیکر رژیم صهیونیستی وارد کرد

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: «طوفان الاقصی» عملیاتی بسیار شکننده برای رژیم صهیونیستی بود که هزینه های بسیاری بر صهیونیست ها وارد کرد و منجر به شکست سنگین سیاسی، اطلاعاتی و نظامی رژیم کودک کش و ددمنش صهیونیستی شد.

به گزارش «نماینده»، شهریار حیدری افزود: سال ها است که مردم مظلوم فلسطین مورد ظلم رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند و این رژیم از مردمان بی دفاع تلفات می گیرد و در این مسیر بسیاری از فلسطینیان شهید و اسیر شده اند.

وی اظهار کرد:جریان های مقاومت در فلسطین شامل حماس، فتح و جهاد هرکدام به نوعی در مقابله با رژیم صهیونیستی و احقاق حق مردم فعالیت کرده و مبارزه کرده اند اما حماس یک مقداری در سال های اخیر مورد انتقاد بود که چرا فعالیتش عملیاتی نیست در حالی که خود این جریان که معتقد به مقابله با اسرائیل است به دنبال این بود در یک زمان مشخص ضربه نهایی به رژیم صهیونیستی وارد کند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال های گذشته حماس عملیاتی طراحی کرد که برای رژیم صهیونیستی بسیار شکننده بود.

وی اضافه کرد: این حق مردم فلسطین است که با رژیم اشغالگر اسرائیل بجنگند، مبارزه کنند و نهایت رژیم کودک کش تن به خواسته بحق مردم و خروج از سرزمین های اشغالی بدهد و در این راه نیز باید کشورهای مسلمان حمایت کنند و از ملت فلسطین طبق وظیفه انسانی، وجدانی و دینی دفاع کنند.

طوفان الاقصی برتری رژیم صهیونیستی را بر هم زد

حیدری گفت: عملیات نظامی «طوفان الاقصی»، برتری رژیم صهیونیستی را به هم زد و به طور یقین حماس معادلات منطقه ای را تغییر داد و این شکست سنگینی برای صهیونیست ها و ایجاد انگیزه بیشتر برای مبارزان و مردم فلسطین است.

وی ادامه داد: باید کشورهای مسلمان و عربی رفتارشان نسبت به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تغییر بدهند و جمهوری اسلامی نیز تمام قد در کنار مردم مظلوم فلسطین خواهد بود و از نگاه سیاسی و دیپلماسی کمک خواهد کرد و هر کمکی که فلسطینی ها نیاز داشته باشند ما آماده ایم برای دفاع از مردم بی دفاع و مظلوم ارائه کنیم.

او گفت: یکی از کارکردهای آمریکا و رژیم صهیونیستی ایجاد تفرقه و تنش بین ملت ها بوده و فعالیت آن ها در این زمینه تا حدود زیادی نیز اثرگذار بوده و همچنین عادی سازی روابط با صهیونیست ها متاثر از کارکردهای این آمریکا و رژیم ددمنش اسرائیل است که امروز این ضرورت ایجاد می کند در این خصوص کشورها تجدید نظری کنند.

وی افزود: امروز ملت فلسطین قوی هستند و به تنهایی می توانند رژیم اسرائیل را شکست دهند و در این راه نیاز به حمایت های مادی و معنوی ملت های مسلمان مانند دارند تا از نظر روحیه تقویت شوند و همچنین در زمینه ی امکانات مادی و سیاسی مورد حمایت قرار بگیرند وگرنه خود به تنهایی برای مقابله با رژیم صهیونیستی آمادگی و انگیزه دارند و این عملیات ثابت کرد و باعث شکسته شدن تابوی رژیم صهیونیستی شد.

وی اظهار کرد: در عملیات طوفان الاقصی این حجم تلفاتی که بر رژیم صهیونیستی وارد شد توازن بر اذهان جهانی را تغییر داد و موازنه امروز مشخص و به نفع ملت فلسطین است و این را اثبات می کند مردم فلسطین با انگیزه تمام می جنگند و پیروزی را ازآن خود خواهند کرد.

وی افزود: امروز نگاه و انگیزه حمایت بسیاری از کشورهای عرب و مسلمان منطقه از فلسطین بهتر شده و بسیاری از کشورهای غربی که بی طرف و آزاد تر هستند نیز حق را به مردم فلسطین می دهند و در حوزه های دیپلماسی ملت ها حمایت می کنند و این درحالی بود که در گذشته این مردم بی دفاع فراموش شده بودند.

او گفت: ممکن است آمریکا و غرب از صهیونیست ها حمایت کنند ولی آن ها ۷۵ سال است که حمایت کردند ولی نتیجه آن این شده که ملت فلسطین محکم تر و با انگیزه تردر مقابل آن ها قرار گرفتند و به طور یقین پیروزی با فلسطین و نابودی با رژیم دد منش و کودک کش صهیونیستی است.

نظر شما