شناسهٔ خبر: 181910 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

سازمان ملل اسیر اعمال نفوذ غربی‌ها شده است

عباس مقتدایی نماینده اصفهان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکا، انگلیس و فرانسه بر سازمان ملل به نفع صهیونیست‌ها اعمال نفوذ کردند و از اندک اقدامات دبیرکل سازمان ملل متحد در حمایت از فلسطین ناخرسند هستند.

به گزارش «نماینده»، عباس مقتدایی با اشاره به حمایت دبیر کل سازمان ملل از فلسطین، اظهار داشت: بر اساس منشور ملل متحد، گوترشبه عنوان دبیرکل سازمان ملل متحد دو مأموریت و مسئولیت اصلی سیاسی و اداری سازمان ملل را بر عهده دارد. دبیر کل سازمان ملل متحد باید پاسخگوی کم کاری مفرط سازمان ملل متحد در مقابل مردم فلسطین باشد.

وی بیان کرد: با وجود اینکه موضع گیری گوترش علیه رژیم صهیونیستی یک گام به سمت انجام مسئولیت‌هایش محسوب می‌شود، اما میان این موضع گیری و حجم درد و رنج مردم فلسطین و ویرانگری‌های شدید رژیم اشغالگر قدس تناسبی وجود ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخشی از سازمان‌های زیرمجموعه شورای اقتصادی و اجتماعی ملل متحد مانند سازمان بهداشت جهانی باید از سوی دبیر کل سازمان ملل مأموریت‌های ویژه برای کمک رسانی به مردم غزه پیدا کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شورای امنیت سازمان ملل متحد هم باید نقش مندرج در منشور ملل متحد را به خوبی ایفا کند. البته کاملاً مشهود است که آمریکا، انگلیس و فرانسه بر سازمان ملل به نفع صهیونیست‌ها اعمال نفوذ کردند و از اندک اقدامات دبیرکل سازمان ملل متحد هم ناخرسند هستند.

مقتدایی اظهار داشت: تحقق صلح و امنیت بین‌المللی، وظیفه شکلی و اصلی شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد محسوب می‌شود که این دو رکن اصلی سازمان ملل متحد باید پاسخ دهند که آیا در اتفاقات اخیر فلسطین توانستند به مأموریت ذاتی خود عمل کنند یا خیر.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سازمان ملل متحد اسیر اعمال نفوذ آمریکا و کشورهای غربی شده و اکنون جهان تشنه اجرای عدالت است. آنچه کاملاً مشهود است این است که در روزها و هفته‌های گذشته بشریت آسیب دیده است و آمریکایی‌ها مقصر اصلی آسیب دیدن روحیه انسانی در دنیای معاصر هستند.

نظر شما