شناسهٔ خبر: 181902 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مصوبه مجلس برای ممانعت از اخذ سود مرکب طی برنامه هفتم توسعه/تورم در ۵ سال باید تک رقمی شود

متفکر آزاد عضو هیات رئیسه مجلس گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که مجلس طی سال‌های اخیر دنبال و در برنامه هفتم نیز پیگیری کرده است، تمرکز بر اصلاح حوزه بانک مرکزی و نظام بانکداری است که در این راستا ممنوعیت دریافت سود از سود یا ربح مرکب یکی از شاخص‌ترین مصوبه‌ها در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه بود.

به گزارش «نماینده»، روح الله متفکر آزاد درباره مصوبات اقتصادی مهم در برنامه هفتم توسعه، گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که مجلس طی سال‌های اخیر دنبال و در برنامه هفتم نیز پیگیری کرده است، تمرکز بر اصلاح نظام بانکداری است که در این راستا ممنوعیت دریافت سود از سود یا ربح مرکب یکی از شاخص‌ترین مصوبه‌ها در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه بود؛ این موضوع مطالبه مردم، مراجع تقلید و صاحب نظران نیز است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی دیگر از تکالیف پیش‌بینی شده در این حوزه این است که بانک مرکزی باید اقدامات لازم برای مهار تورم را انجام دهد زیرا با مهار تورم اتفاقات مناسبی در حوزه اقتصادی رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: بانک مرکزی باید طی برنامه هفتم به گونه‌ای عمل کند که در پایان برنامه تورم تک رقمی شود، این اتفاق می‌تواند نویدبخش ثبات، آرامش در اقتصاد و پیشران شدن حوزه‌های مختلف تولیدی و افزایش ارزش پول ملی باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: امیدواریم این دو مصوبه که از مصوبات شاخص مجلس در برنامه هفتم توسعه است، خروجی مناسبی در حوزه اقتصادی و معیشت مردم داشته باشد.

نظر شما