شناسهٔ خبر: 181876 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

قانون جدید انتخابات از ورود پول‌های کثیف به چرخه انتخابات جلوگیری می‌کند

آصفری نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس با اشاره به اجرای قانون جدید انتخابات برای دوازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی، گفت: قانون جدید انتخابات از ورود پول‌های کثیف به چرخه انتخابات جلوگیری می‌کند.

به گزارش «نماینده»، محمد حسن آصفری با اشاره به آغاز فرایند ثبت نام قطعی داوطلبان دوازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی با قانون جدید انتخابات، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های قانون جدید انتخابات شفافیت هزینه‌های انتخاباتی است.

نماینده مردم اراک ، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در قانون جدید انتخابات نامزدهای انتخاباتی باید حسابی را به وزارت کشور معرفی و تمام هزینه‎‌ها و تبلیغات انتخاباتی را از همین حساب انجام دهند.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی عصاره فضایل ملت است و باید بستری برای رقابت‌های انتخاباتی فراهم شود که برخی صرفاً با ثروت‌های هنگفت و مال‌‎های باد آورده مجلس را تصاحب نکنند، قطعا در صورت ورود چنین افرادی به مجلس، آن‌ها به فکر مردم و محرومان نخواهند بود و باز هم به دنبال مال‌های بیشتری هستند.

آصفری با یادآوری اینکه به همین دلایل بود که مجلس قانونی برای شفافیت هزینه‌های انتخاباتی مصوب کرد، گفت: از سوی دیگر این مصوبه از ورود پول‌های ناسالم و کثیف به چرخه انتخابات جلوگیری می‌کند و نظارت را دقیق تر می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها درمجلس تأکید کرد: یکی دیگر از مزیت‌های قانون جدید انتخابات مجلس جلوگیری از ریخت و پاش‌های اضافه است.

نظر شما