شناسهٔ خبر: 181867 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

عمویی: عاملان بمباران بیمارستان غزه محاکمه بین‌المللی شوند

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید عاملان جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستانی در غزه در یک دادگاه صالحه محاکمه شوند و پاسخگوی جنایات‌شان باشند.

به گزارش «نماینده»، ابوالفضل عمویی در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستانی در غزه گفت: فاجعه رخ داده در بیمارستانی در غزه یک جنایت بشری بود، جنایتی که خلاف همه قواعد اخلاقی است و روح هر انسانی را آزار می‌دهد؛ این جنایت نه تنها قواعد بین‌المللی را نقض کرده که اخلاقیات را هم زیر سوال برده است.

عمویی توضیح داد: کودک و زن و بچه به عنوان یک نقطه امن به یک بیمارستان پناه بردند اما تحت کشتار و وحشی گری آخرین تسلیحات ارائه شده به صهیونیست‌ها قرار گرفتند. این نقض قواعد و روح حقوق بین‌الملل و حقوق بشردوستانه است. لذا محکومیت این اقدام یک عمل اخلاقی است که مسیر تشخیص درست را از غلط مشخص می‌کند.

وی همچنین بیان کرد: خواسته ما از همه همتایان خود در مجالس دنیا این است که این اقدام را محکوم کنند. همچنین عامل و مجری این جنایت باید مورد محکومیت بین‌المللی قرار گیرد و در یک دادگاه صالحه به جنایاتش پاسخ دهد و پاسخگوی عملش باشد؛ انجام محاکمه بین‌المللی مطالبه منطقی و ابتدایی در فطرت بشری است.

نظر شما