شناسهٔ خبر: 181858 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

شناسایی۲۳ نقطه تهران برای ساخت برج‌های «تخلیه اضطراری گاز» در زمان وقوع حوادث احتمالی

سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در مورد آخرین وضعیت ایجاد «برج های تخلیه اضطراری گاز» در زمان وقوع حوادث احتمالی همچون زلزله توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام محمد آقا میری در خصوص سرانجام ایجاد برج‌های تخلیه گاز در زمان بحران، تصریح کرد: براساس برنامه ‌ریزی‌های صورت گرفته اداره گاز مکلف بود که برج‌های ۶۰ تا ۸۰ متری برای تخلیه گاز در زمان وقوع بحران در سطح شهر تهران ایجاد کند که چند نقطه را نیز در نظر گرفته بودند؛ اما متأسفانه کار به سرعت پیش نمی‌رود و کند است و به صورت اداری ایجاد این برج‌های تخلیه اضطراری گاز، پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری موظف به خرید زمین برای نصب این برج‌ها نیست، گفت: اداره گاز باید زمین بخرد و تجهیزات خود را نصب کند اما آنها پیشنهاد دادند که از فضای سبز و پارک‌ها استفاده کنند که ما در این مورد منع قانونی داریم. اداره گاز برای ساخت این برج‌های ۶۰ تا ۷۰ متری به فضای ۴۰۰ متری احتیاج دارد و ما در فضای سبز و بوستان‌هایمان نمی‌توانیم این فضا را در اختیار آنها قرار دهیم و بهتر است آنها بروند زمین‌هایی را تملک کنند و هماهنگی نیز با شهرداری تهران داشته باشند تا از نظر بصری چهره شهر تهران به هم نریزد.

شناسایی ۲۳ نقطه تهران برای ساخت برج‌های تخلیه اضطراری گاز

آقامیری با تأکید بر اینکه بر اساس برنامه ‌ریزی‌های انجام شده قرار بود در سال ۱۳۹۸ ساخت این برج‌ها تمام شود؛ اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته، اظهار کرد: بر همین اساس ۲۳ نقطه در شهر تهران شناسایی شده تا برج‌های تخلیه اضطراری گاز در آن صورت گیرد. البته هنوز این مهم محقق نشده است.

نظر شما