شناسهٔ خبر: 181837 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

انتقاد عضو شورای شهر از نحوه انتصابات در شهرداری تهران

نرجس سلیمانی رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهردار حق دارد که خود انتخاب کند، از نحوه انتصابات در شهرداری تهران انتقاد کرد و گفت: از شهردار تهران انتظار داریم نگاه خود را به این مسئله تغییر دهد.

به گزارش «نماینده»، نرجس سلیمانی در یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری با اشاره به حس سرخوردگی کارکنان در شهرداری تهران درخصوص انتصابات درون شهرداری تهران گفت: به صورت آماری ۹۹ درصد انتصابات از داخل شهرداری است و اگر ۸۰۰ پست مدیریتی داشته باشیم شهرداری پذیرفته که ۶۴ درصد از مدیران از بیرون از مجموعه به کار گرفته شده اند. این ۶۴ درصد باید قابلیت داشته باشند که به صورت هماهنگ و دقیق فعالیت کنند.

وی ادامه داد: تغییرات مداوم و پی در پی در مدیریت نشان می دهد که این هماهنگی مورد انتظار در سطح عالی نبوده است. ۲۰ ماه بیشتر از عمر مدیریت شهری فعلی نمانده و نمی توان چند هندوانه را به دست یک نفر سپرد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه کسی به توانمندی آقای هرمزی شکی ندارد، افزود: مگر در شهرداری قحط الرجال است که چند جایگاه مدیریتی را به یک نفر سپرده اند؛ در حالیکه مدیرانی یا صادر شده و یا در جایگاه های بی ربط فریز شده اند. آیا برای سرپرستی چند روزه، یک فرد متخصص و قابل اعتماد وجود نداشته که مسئولیت به او واگذار شود؟

وی ادامه داد: اگر به سرمایه‌های انسانی توجه نکنیم بازخورد آن را در بین مردم خواهیم دید. امور را کارشناسان انجام می دهند و اگر آنها را در شرایطی قرار دهیم که ناامید شوند، عملکرد خود را در سطح شهر نشان خواهد داد. به ویژه در حوزه حمل و نقل که هر تصمیمی می تواند در زندگی ۱۰ میلیون نفر اثرگذار باشد. چطور یک نفر می تواند به چندین حوزه تسلط داشته باشد.

سلیمانی تأکید کرد: می‌دانم این انتصابات، اشکال قانونی ندارد و شهردار حق دارد که خود انتخاب کند؛ اما انتظار داریم نگاه خود را به این مسئله تغییر دهد.

نظر شما