شناسهٔ خبر: 181817 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

فلسطینیان مظلوم، شما می‌مانید و صهیونیست‌ها می‌روند

خاتمی خطیب این هفته نمازجمعه تهران گفت: به فلسطینیان مظلوم می‌گویم وعده خدا را باور کنید، شما می‌مانید و صهیونیست‌ها می‌روند.

به گزارش «نماینده»، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران، اظهار داشت: امام علی (ع) فرمودند کسی که سفر آخرت را و طولانی بودن این سفر را در نظر داشته باشد، خود را آماده می‌کند. چه بخواهیم چه نخواهیم سفر ابدی در پیش داریم. این سفر توشه می‌خواهد. بهترین توشه این راه طولانی، تقوا و حریم نگه داشتن برای ذات مقدس ربوبی است.

وی ادامه داد: از جمله صفاتی که قرآن برای خداوند ذکر می‌کند پایبندی به قولش است، خداوند به قولی که داده وفا خواهد کرد. از وعده‌های خداوند این است که مقاومان راهش را کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یکی از جلوه عنایت خداوند، نابودی دشمن است، افزود: جلوه دیگر عنایت خداوند، خنثی سازی توطئه‌های دشمنان است. به فلسطینیان مظلوم می‌گویم وعده خدا را باور کنید، شما می‌مانید و صهیونیست‌ها می‌روند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه به لطف خدا غزه آباد خواهد شد، افزود: صهیونیست‌ها قبل از ۲۵ سال وعده مقام معظم رهبری از بین خواهند رفت.

وی با اشاره به حضور شیخ زکزاکی در نماز جمعه، گفت: میهمان عزیز جمهوری اسلامی، مجاهد عالیقدر، ابو الشهدا، جناب زکزاکی به نماز جمعه تهران زینت بخشیدند. به این مجاهد نستوه فی سبیل الله خیر مقدم می‌گوئیم، آنکه سرمایه‌هایی را در راه جهاد داده است.

آیت الله خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران، اظهار داشت: روز یکشنبه سالروز شهادت شهید آیت الله اشرفی اصفهانی، پنجمین شهید محراب توسط منافقین جنایتکار است که یاد این شهید بزرگوار را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: در حادثه زلزله در افغانستان افراد زیادی کشته و مجروح شدند که این حادثه را محضر بازماندگان این زلزله تسلیت می‌گوئیم و برای افرادی هم که بر اثر این حادثه زخمی و مجروح شدند، شفای عاجل مسئلت می‌کنیم.

عملیات طوفان الاقصی از زمان اشغال فلسطین تاکنون بی نظیر بوده

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: امروز راهپیمایی باشکوهی در حمایت از مظلومان فلسطین برگزار شد. عملیات طوفان الاقصی از زمان اشغال فلسطین تاکنون بی نظیر بوده، نه کم نظیر. سنگ کجا، موشک، پهپاد، چترباز و اسیر گرفتن از صهیونیست‌ها کجا؟ همه چیز عوض شده است. معادله بین‌المللی تغییر کرده است.

خاتمی بیان کرد: هیچ تردیدی نداشته باشید که این شرایط، قصه را به آن سمت می‌برد که مقام معظم رهبری فرمودند اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.

وی اظهار داشت: نکته اول آن است که آنچه جبهه مقاومت انجام داد، از نظر حقوقی یک دفاع مشروع است. ۷۰ سال است که می‌کشند و طفل‌کشی می‌کنند، انسان‌ها را آواره می‌کنند و می‌خواهند مردم فلسطین دست روی دست بگذارند؟ این یک دفاع کاملاً مشروع است و دستشان درد نکند. رهبر معظم انقلاب درست فرمودند که من پیشانی، دست و بازوی این نیروهایی را که هدفمند وارد شدند و به خال زدند، می بوسم؛ که باید گفت این ملت هم پیشانی، دست و بازوی این قهرمانان مقاوم را می‌بوسد. کسی که باد بذر می‌کند، طوفان هم درو می‌کند. این همه جنایت، این عکس العمل را در پی دارد.

آنچه تاکنون اتفاق افتاده، تنها یک سیلی محکم جبهه مقاومت است

وی افزود: آنچه تاکنون اتفاق افتاده، تنها یک سیلی محکم جبهه مقاومت است. آنان آب را به روی غزه بستند، برق غزه را قطع کردند و ۱۲۰۰ انسان را کشتند. اگر آنان بخواهند به این جنایات ادامه دهند، تردید نداشته باشند که سیلی‌های محکم‌تری خواهند خورد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند آنچه اتفاق افتاد، زلزله ویرانگر و شکست غیرقابل ترمیم بود، شکستی که خود صهیونیست‌ها عاملش بودند. در این جنایت مثل جنایت‌های دیگر آمریکا و انگلیس به صراحت وارد حمایت از رژیم طفل کش و آدم کش صهیونیستی شدند.

وی تاکید کرد: به صراحت به آنان می گویم حق شماست که شعار مرگ بر آمریکا از زبان این مردم نیافتد. وزیر خارجه آمریکا و انگلیس به حمایت از صهیونیست‌ها می‌روند؛ چرا مرگ بر انگلیس نگوییم؟ آنان جنایت می‌کنند. آنان با همه توان خود به حمایت از رژیم صهیونیستی آمده اند.

تا آزادی قدس، از مظلومان فلسطینی حمایت می‌کنیم

آیت الله خاتمی گفت: ملت بزرگ ایران بر اساس مبانی اعتقادی خود ۴۴ سال است که در صحنه حمایت از مظلومان فلسطین حضور دارد. به دنیا می‌گوئیم که به فضل خداوند تا آزادی قدس شریف و بازگشت فلسطینیان مظلوم به خانه‌هایشان، با شعار «هر فلسطینی، یک رأی» ایران اسلامی در صحنه حمایت از این مظلومان باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: نکته دیگر خیزش و حمایت مسلمانان در نقاط مختلف جهان از مقاومان فلسطین، یک پدیده مبارک و ستودنی و این همان بیداری اسلامی و همان پیام انقلاب است که امام راحل فرمودند، ما انقلاب خود را به جهان صادر می‌کنیم. می‌خواستند فلسطین از یادها برود و لااقل مسأله عربی بماند، اما امام خمینی (ره) روز قدس را مشخص فرمودند و باعث شدند که فلسطین مسأله بین المللی جهان اسلام شود و همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند همچنان مسأله فلسطین، مسأله اول جهان اسلام بوده است و خواهد بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: نکته بعدی حمایت مرجعیت جهان اسلام از مقاومت مایه مباهات و افتخار است. مقام معظم رهبری آنچنان حمایت کردند، مرجعیت نجف بیانیه داده و مراجع قم از مقاومت جانانه فلسطین حمایت کردند.

جنایت و ظلم صهیونیست‌ها نزد جهانیان تابلو است

وی ادامه داد: ترفندی که رژیم صهیونیستی این روزها به کار گرفته، گرفتن چهره مظلومانه است. با دروغ‌هایی که در رسانه‌ها می‌گویند، می‌خواهند یک چهره مظلومانه بگیرند در حالی که جنایت و ظلم آنان نزد جهانیان تابلو است.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: چه مظلومیتی جنایتکاران؟ در طول این یک هفته فقط ۱۲۰۰ نفر غیر نظامی را کشتید، ساختمان‌های بزرگ را بر سر آنان خراب کردید و هزار زن را کشتید، هزار زن را مجروح کردید، ۱۲۰۰ کودک را مجروح کردید؛ چهره شما ظالمانه است. ده‌ها نفر از کادر پزشکی را کشتید، در حالی که کادر پزشکی در همه جای دنیا مصون است. هنوز هم ده‌ها نفر زیر آوار در حال جان دادن هستند، شما می‌خواهید ژست مظلومیت بگیرید؟ ظلم یعنی شما، جنایت یعنی شما و جهان انسانیت باید در مقابل شما ظالمان و جنایتکاران بایستد که ایستاده است و خواهد ایستاد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: آنچه مایه تأسف است، تحلیل اندک تحلیل گران بی بصیرت در داخل است که جای جلاد و شهید را عوض کردند. به جای اینکه از مظلومان فلسطین حمایت کنند، از جنایت کاران صهیونیست حمایت می‌کنند. آنان که کار این جنایتکاران را توجیه کنند، در حقیقت خود جنایتکار و کسانی هستند که بمب بر سر مظلومان فلسطین می‌ریزند. به فلسطینیان بشارت می‌دهم که مقاومت کنید که در سایه این مقاومت عنایت های خداوند شامل شما خواهد شد.

نظر شما