شناسهٔ خبر: 181789 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ایران اجازه نمی‌دهد آژانس بین المللی انرژی اتمی ابزاری در دست آمریکا باشد

حسن همتی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دولتمردان کاخ سفید باید بدانند قرار نیست آژانس بین المللی انرژی اتمی ابزاری در دست آنها باشد تا بتوانند از این طریق بر دیگر کشورها احاطه داشته باشند

به گزارش «نماینده»، حسن همتی در واکنش به ادعای واشنگتن مبنی بر اینکه به دلیل جلوگیری ایران از حضور بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به بازگشت به توافق هسته‌ای فکر نمی‌کند، گفت: آمریکایی ها سیاست ضد خصمانه ای در مقابل تهران دارند از این رو هر چند وقت یکبار به دنبال دستمایه های جدید برای بهانه گیری می گردند.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: سیاستمداران کاخ سفید برای امضاء خودشان هم احترام قائل نشدند لذا نمی توانند ایران را متعهد به برجام دانسته اما خودشان را از برجام و تعهداتشان جدا بدانند.

وی ادامه داد: متاسفانه هر روز شاهد طرح بهانه های مختلف حقوق بشری و غیره از سوی آمریکایی ها و دیگر کشورهای غربی هستیم که مطابق آن شخصیت های حقیقی و حقوقی کشورمان را تحریم می کنند که بر خلاف رویکرد برجام است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه آمریکایی ها این روزها در مقابل ایران دچار استیصال شده اند، افزود: آنها می دانند که طبق مفاد برجام محدودیت هایی که برای کشورمان اعمال شده بود در حال برچیده شدن است و از این موضوع عصبانی هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: دولتمردان کاخ سفید باید بدانند قرار نیست آژانس بین المللی انرژی اتمی ابزاری در دست آنها باشد تا بتوانند از این طریق بر دیگر کشورها احاطه داشته باشند؛ به عبارتی ایران اجازه نمی دهد این نهاد بین المللی بر اساس سیاست های کاخ سفید اداره شود لذا در مقابل دیدگاه یادشده سخت ایستاده است.

نظر شما