شناسهٔ خبر: 181787 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

لزوم بررسی وضعیت ترافیک پایتخت در شورای شهر/هوشمندسازی مدیریت ترافیک تهران چه شد؟

ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در خصوص وضعیت ترافیکی پایتخت تذکر داد و خواهان حضور معاون شهردار برای بررسی وضعیت ترافیکی تهران شد.

به گزارش «نماینده»، ناصر امانی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در صحن علنی شورای شهر با اشاره به وضعیت ترافیک پایتخت در نیمه دوم سال گفت: جا دارد که از شهرداری تهران بابت افتتاح پروژه نیمه کاره و رها شده شهید بروجردی که قطعا به بهبود وضعیت ترافیک کمک می‌کند تشکر کنم.

وی با بیان اینکه شهردار تهران و معاونانش بارها در خصوص وضعیت ترافیکی تهران به بیان گزارشاتی در صحن علنی پرداختند، افزود: شورای شهر نیز بودجه خوبی را در سال جاری برای توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص داده است اما بحث ترافیک آن هم در نیمه دوم سال موضوعی است که به نظر می‌رسد مورد غفلت قرار گرفته است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مقام معظم رهبری چندی پیش در دیدار با نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان به مسئله ترافیک تهران اشاره داشتند، اظهار کرد: آیا از آن زمان تا کنون اقدام خاصی در خصوص حل وضعیت ترافیک تهران انجام شده؟ آیا گزارشی در این خصوص داریم که بخواهیم ارائه کنیم؟ اساسا اقداماتی همچون طرح ترافیک، شناورسازی ساعت کار، اجرای طرح زوج و فرد و ... چقدر در کاهش ترافیک تهران موثر بوده است؟

وی با بیان اینکه استانداری و فرمانداری چندی پیش اعلام کردند که تا آخر مهر هیچ نمایشگاهی در سایت سئول برگزار نمی‌شود؛ اما همان موقع سه نمایشگاه در سئول برگزار شد و تا آخر مهر هم سه نمایشگاه دیگر در آنجا برگزار می‌شود، گفت: جالب است که شهرداری تهران هم برای برگزاری این نمایشگاه‌ها تبلیغات انجام می‌دهد.

امانی با اشاره به وضعیت ترافیکی پایتخت گفت: موضوع موتورسیکلت‌ها در شهر رها شده است و هیچ متولی ندارد و اساسا جای سوال است که هوشمندسازی که قرار بود در راستای مدیریت ترافیک تهران صورت بگیرد چه شد؟

وی افزود: از شهرداری می‌خواهم موضوع ترافیک را تحت تاثیر سایر اقدامات خود قرار ندهد و از شورا می‌خواهم که در اولین جلسه از معاون حمل و نقل شهرداری تهران دعوت کنند تا صرفا در خصوص وضعیت ترافیک پاسخگو باشد. چرا که در برخی نقاط با ترافیکی مواجه هستیم که اگر دو مامور در آنجا می‌بود ترافیکی ایجاد نمی‌شد و جا دارد از رئیس پلیس راهور تهران نیز دعوت کنیم که به شورای شهر بیایند.

نظر شما