شناسهٔ خبر: 181775 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ایجاد گروه تماس درباره افغانستان راهکاری برای ایجاد ثبات در منطقه

آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، گفت: پیشنهاد ایران برای ایجاد یک گروه تماس درباره افغانستان یکی از مهمترین راهکارها برای ایجاد ثبات و دوری از تنش در منطقه محسوب می شود.

به گزارش «ینماینده»، محمد حسن آصفری با اشاره به برگزاری نشست فرمت مسکو در مورد افغانستان و پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل مشکلات این کشور، گفت: طالبان باید درصدد تعامل با کشورهای همسایه و منطقه باشد تا این سرزمین به دوران بی ثباتی و تنش خودش بازنگردد.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرزهای مشترکی میان تهران و کابل وجود دارد لذا مسائل این کشور برای جمهوری اسلامی دارای اهمیت است، اظهار کرد: نباید فراموش کرد آمریکایی ها طی سال های طولانی که در افغانستان حاضر بودند، آسیب زدن به ایران را یکی از دلایل حضورشان می دانستند و این رویکرد و رویه همچنان از سوی نیروهای تروریست داعشی آنها پیگیری می شود.

وی با تاکید بر اینکه کشورهای همسایه می توانند در حل و فصل مناقشات افغانستان و ایجاد ثبات و امنیت پایدار تاثیرگذار باشند، ادامه داد: در واقع اکنون نیز شاهد دخالت های بیگانگان از جمله ایالات متحده در افغانستان هستیم و این موضوع موجب شده گروه های تروریستی از جمله داعش فعالیت هایشان در این کشور را تشدید کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: مبارزه با قاچاق مواد مخدر، تروریسم، بسترسازی برای گفتمان سیاسی و غیره از جمله مواردی است که همسایگان افغانستان می توانند در آنها تاثیر مثبت داشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی ، گفت: بنابراین پیشنهاد ایران برای ایجاد یک گروه تماس درباره افغانستان یکی از مهمترین راهکارها برای ایجاد ثبات و دوری از تنش در منطقه محسوب می شود.

نظر شما