شناسهٔ خبر: 181755 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نمایندگان کنگره آمریکا از شکست در مقابل تهران عصبانی هستند/ سیاست خارجی بایدن منفعل است

محمد صالح جوکار رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: نمایندگان کنگره آمریکا از سیاست شکست خورده بایدن در مقابل کشورمان عصبانی هستند.

به گزارش «نماینده»، محمد صالح جوکار در خصوص هراس قانونگذاران کنگره ایالات متحده از شکست دیپلماسی دولت بایدن در مقابل ایران و صدور بیانیه برای توقف این روند، گفت: سیاستمداران آمریکایی دچار اختلاف نظرهای شدیدی در مواجه با جمهوری اسلامی هستند از این رو شاهد صدور بیانیه ها یا طرح پیشنهادات ضدایرانی متعددی طی ماه های اخیر هستیم.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سیاست خارجی آمریکا دچار فرسودگی و انفعال شده است، تصریح کرد: در واقع همه تدابیر و دسیسه های آمریکا برای غرب آسیا دچار شکست شده زیرا ایران اجازه تحقق آنها را نداده است.

وی با بیان اینکه نمایندگان کنگره آمریکا از سیاست شکست خورده بایدن در مقابل کشورمان عصبانی هستند، ادامه داد: در واقع جمهوری خواهان علاقه مند به تکرار رفتار یکجانبه و خصمانه ترامپ بجای انفعال بایدن هستند در حالی که هر دو دیدگاه محکوم به شکست است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه آزادسازی اموال بلوکه شده کشورمان به دنیا ثابت کرد ابرقدرتی ایالات متحده هم نمی تواند مانعی برای پیگیری منافع ملی ایران باشد، افزود: در این میان شاهد آزادسازی زندانیان بی گناه کشورمان در آمریکا بودیم که این موضوع نیز بر خلاف خواست سیاستمداران این کشور بود.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین می توان اذعان کرد صدور بیانیه برای توقف دیپلماسی در مقابل تهران صرفا واکنشی برای دلگرم کردن همپیمانانی است که با آمریکا همراه هستند وگرنه هیچ ارزش دیگری ندارد.

نظر شما