شناسهٔ خبر: 181750 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آمریکا با تقویت داعش در افغانستان بدنبال ایجاد تنش و نا امنی در خاورمیانه است

فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: هدف آمریکا برای دخالت در تحولات افغانستان تنها به دلیل ایجاد تنش، بی ثباتی و ناامنی در منطقه آسیای غربی بوده که نمونه بارز آن حضور جریانات تروریستی تندرو از جمله داعش در افغانستان است.

به گزارش «نماینده»، فدا حسین مالکی با اشاره به شیطنت های آمریکا در خصوص تقویت داعش در افغانستان، گفت: خروج نظامیان آمریکا از افغانستان به معنای خروج آنها از این کشور نیست، درحالیکه آنها افغانستان را رها نکرده بلکه به دنبال بیشترین تاثیرگذاری در تحولات افغانستان هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هدف آمریکا برای دخالت در تحولات افغانستان تنها به دلیل ایجاد تنش، بی ثباتی و ناامنی در منطقه آسیای غربی یا همان خاورمیانه بوده که نمونه بارز آن حضور جریانات تروریستی تندرو از جمله داعش در افغانستان است.

وی افزود: ناامنی در افغانستان اثر مستقیمی در ایجاد تنش وناامنی در کشورهای همسایه افغانستان بویژه ایران و پاکستان و سایر کشورهای منطقه دارد حتی در سفری که کمیسیون امنیت ملی مجلس به پاکستان داشت و با مقامات امنیتی وارتش پاکستان دیدار کرد، بر تحولات افغانستان وتبعات مخرب فعالیت های جریانات تروریستی تندرو در این کشور تاکید شد که لازم است کشورهای منطقه با برگزاری جلسات و همفکری با یکدیگر در خصوص تحولات افغانستان، امنیت را به این کشور برگردانند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: یکی از مهمترین تبعات مخرب فعالیت های جریانات تروریستی تندرو در افغانستان، سیل مهاجرت افغان ها به کشورهای همسایه بویژه ایران و پاکستان بوده که برای مردم این کشورها نگرانی ایجاد کرده است، به همین جهت در خصوص مهاجرت افغان ها به ایران انتظار داریم مسئولان نظارتی و امنیتی کشورمان بحث ساماندهی مهاجرین افغان را پیگری کنند.

نظر شما