شناسهٔ خبر: 181745 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تلاش بیگانگان برای حضور در منطقه قفقاز با شکست مواجه می‌شود/ حمایت ایران از تمامیت ارضی آذربایجان در قره باغ

عباس زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه تلاش بیگانگان برای حضور در منطقه قفقاز با شکست مواجه می‌شود، گفت:مردم جمهوری آذربایجان و ایران قرابت فرهنگی و حتی خویشاوندی عمیقی با یکدیگر دارند و و ما نسبت به مسائل قفقاز منفعل نیستیم.

به گزارش «نماینده»، محمود عباس زاده مشکینی با تاکید بر اینکه منطقه قفقاز عمق راهبردی ما است، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در ادوار مختلف در منطقه قفقاز حضور مثبت داشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود:ما مخالف اشغال منطقه قره باغ بودیم و از ابتدا هم مطرح کردیم و در مناقشه سال گذشته هم جمهوری اسلامی ایران بر آزادی منطقه قره باغ و حفظ تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان تاکید کرد و رهبر معظم انقلاب هم موضع شفافی در این زمینه دارند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم جمهوری آذربایجان پیوند عیمق فرهنگی، مذهبی و حتی خانوادگی با مردم ما دارند و این منطقه برای ما مهم است، جمهوری اسلامی ایران با وجود مرزهای مشترک نسبت به مسائل قفقاز منفعل نیست، سیاست خارجی ما در این حوزه فعال است و تاکید داریم که ضمن حفظ تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان در قره باغ، از مرزهای ایران هم باید صیانت شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: جمهوری اسلامی می تواند در این منطقه موثر باشد و نقش آفرینی کند اما به دنبال تحمیل خود نیستیم، حفظ آرامش و امنیت در منطقه برای ما بسیار حائز اهمیت است، به نظر ما موضوع مسیر دسترسی شرق به غرب نیز از همین رهگذر قابل بررسی و حل است.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی و هر کشور فرامنطقه ای دیگری هیچ جایگاهی در منطقه قفقاز پیدا نخواهند کرد و تلاش این کشورها برای حضور در منطقه با شکست مواجه خواهد و آنچه روشن است اینکه حضور رژیم صهیونیستی در اطراف مرزهای جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد بحران و عرض اندام ناشیانه است./

نظر شما