شناسهٔ خبر: 181719 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

چمران: ۹۷ دستگاه اتوبوس وارد خطوط تهران شد

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران از ورود ۹۷ دستگاه اتوبوس به تهران خبر داد و گفت: به زودی تعداد دیگری اتوبوس هم وارد خطوط می‌شود.

به گزارش «نماینده»، مهدی چمران در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز قرار است معاونت خدمات شهری شهرداری تهران گزارشی از عملکرد خود در اربعین ارائه کند البته گزارشاتی داده شده اما فرصت دادیم برای اینکه اقدامات پاکبانان دیده شود یک گزارش کاملی ارائه شود.

وی به موضوع املاک شهرداری که در اختیار سازمان‌ها، نهادها و مردم است اشاره کرد و گفت‌: امروز لایحه‌ای در این زمینه داریم که به آن رسیدگی می‌شود و بعد از آن هم دو گزارش حسابرسی داریم که اگر فرصت شود به آن رسیدگی می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران به ترافیک اول مهر اشاره کرد و گفت: هر ساله ستاد استقبال از مهر فعال می‌شود و اقداماتی برای ارائه خدمات بهتر صورت می‌گیرد. با شروع سال تحصیلی ترافیک ایجاد می‌شود و همچنین باید مسیر رفت و آمد دانش‌آموزان ایمن باشد.

به گفته چمران امسال اول مهر در بین‌التعطیلین بود و ترافیک فشرده‌ای نداشتیم اما در سوم مهر ترافیک فشرده‌تر بود و امروز هم ترافیک داشتیم.

وی با بیان اینکه تلاش شده کارهای خوبی در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی انجام شود، گفت: ۹۷ دستگاه اتوبوس جدید وارد خطوط شده و رئیس سازمان اتوبوسرانی هم دو شب پیش گفت که از دو شرکت ۸۰ دستگاه اتوبوس تحویل گرفته‌ایم که وارد خطوط می‌شود.

وی همچنین در خصوص ساخت دروازه قرآن، گفت: از اساتید و اندیشمندان دعوت شده و بحث‌هایی صورت گرفته و پیشنهاد شده به جای دروازه ،میدان ساخته شود البته قرار است در جلسه‌ دیگری با حضور دوستان موضوع جمع‌بندی و بعد در دستور کار قرار گیرد.

چمران همچنین در خصوص ساخت گورستان جدید تهران در اطراف کوه‌های بی بی شهربانو، گفت: نظر خاصی در این زمینه ندارم البته هنوز نقاط نهایی نشده است. قصد داریم آرامستان‌ها را در نقاط مختلف شهر بسازیم تا ترددها راحت‌تر و ترافیک ایجاد نشود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه گفته شده ۳ مسیر برای تراموا تعیین شده، گفت: هنوز مطالعات کامل نشده، قرار است مطالعات مکتوب ارائه شود و سپس توسط متخصصین واعضای شورا موضوع بررسی و اعلام نظر شود.

نظر شما