شناسهٔ خبر: 181717 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سناتورهای آمریکایی درصدد استفاده ابزاری از تروئیکای اروپا

جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: سیاستمداران آمریکایی تلاش می‌کنند با استفاده ابزاری از اروپایی‌ها، باز هم به ایران آسیب وارد کنند و منافع ملت ما را دچار خدشه کنند.

به گزارش «نماینده»، محمد صالح جوکار در خصوص حمایت سناتورهای آمریکایی از تصمیم تروئیکای اروپا علیه ایران، گفت: اقدام کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه در خصوص حفظ تحریم های موشکی و پهپادی بر خلاف مفاد برجام، یکبار دیگر بدعهدی غربی ها در مقابل ملت ایران را ثابت کرد.

نماینده مردم یزد، اشکذر،بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نامه حمایتی آمریکایی ها نشان می دهد اروپایی ها دارای استقلال در عرصه سیاست خارجی نیستند، اظهار کرد: در واقع سناتورهای آمریکایی در این نامه علاوه بر حمایت از اقدام سه کشور یاد شده، خواستار پیوستن دیگر کشورهای قاره سبز به این تصمیم ضدایرانی شده اند که بیانگر تبیین سیاست کاخ سفید برای اروپایی ها است.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها به طور یکجانبه از برجام خارج شدند، ادامه داد: اکنون نیز مشاهده می شود سیاستمداران این کشور تلاش می کنند با استفاده ابزاری از اروپایی ها، باز هم به ایران آسیب وارد کنند و منافع ملت ما را دچار خدشه کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: هر چند باید یادآور شد که توانمندی موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی مبتنی بر دانش جوانان نخبه بوده و کاملا بومی است لذا تحریم این بخش عملا اقدامی بی معنا محسوب می شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین به سناتورهای آمریکایی توصیه می شود دست از اقدامات ضدایرانی بیهوده بردارند و به حل و فصل مشکلات داخلی مردم خود بپردازند.

نظر شما