شناسهٔ خبر: 181686 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

وزیر خارجه انگلیس دیکته‌های کاخ سفید علیه تهران را روخوانی نکند/ تهدید منافع ملت ایران هدف نهایی روباه پیر است

 علی اکبر علیزاده عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس اعتقاد دارد: انگلیسی ها پیرو سیاست های دیکته شده ایالات متحده هستند و جیمز کلورلی به عنوان وزیر خارجه این کشور نیز از این دیکته روخوانی کرده است.

به گزارش «نماینده»، علی اکبر علیزاده برمی در واکنش به ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران، گفت: اگر دو سده گذشته را بررسی کنیم همواره شاهد نیرنگ و فریب از سوی انگلیسی ها علیه ملت ایران بوده ایم؛ تاریخ هیچگاه فراموش نمی کند که انگلیسی ها بعد از جنگ جهانی، تحریم مصنوعی رقم زدند و مردم کشورمان را دچار آسیب های جدی کردند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بریتانیا از گذشته تاکنون به روباه پیر معروف و استعمار پیر بوده است، اظهار کرد: کودتای 28 مرداد که موجب شد دیکتاتورها بیش از 20 سال بر سرزمین ایران حکومت کنند و همچنین عهدنامه های ترکمنچای و غیره نتیجه اقدامات بریتانیا علیه ایرانیان بوده است.

وی ادامه داد: در این میان نمی توان از یاد برد که متاسفانه بسیاری از جوانان این کشور در جنگ تحمیلی با تسلیحات انگلیسی که در دست رژیم بعث عراق بود، شهید شدند لذا بریتانیا نمی تواند صحبت از رعایت مولفه های حقوق بشری کند و کشوری را توصیه به عمل در این راستا کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه وزیر خارجه انگلیس فراموش کرده کشورش تعهدات برجامی داشت که هنوز خاک می خورند و هیچکدامشان به نتیجه نرسیده است، افزود: انگلیسی ها پیرو سیاست های دیکته شده ایالات متحده هستند و جیمز کلورلی نیز از این دیکته روخوانی کرده است.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دیگر دوران بزن و در رو تمام شده لذا ایران برای تامین منافع ملی خود کوتاه نخواهد آمد، خاطرنشان کرد: به عبارتی وزیر خارجه انگلیس باید بداند تهران قوی بوده و با تکیه بر جوانان نخبه و دانشمند خود به اهداف متعالی پیش بینی شده دست خواهد یافت لذا آنهایی که باید رفتارشان در قبال ایران را اصلاح کنند، اروپایی ها و آمریکا هستند.

نظر شما