شناسهٔ خبر: 181679 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نقض فاحش حقوق بشر از سوی آمریکا در نشست سازمان ملل تبیین شود

عباس مقتدایی نماینده اصفهان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: رئیس‌جمهور در سازمان ملل می‌تواند نقض فاحش حقوق بشر از سوی آمریکا و نادیده گرفتن پیمان‌های بین‌المللی توسط برخی از کشورهای غربی را تبیین کند.

به گزارش «نماینده»، عباس مقتدایی با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک برای سخنرانی در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: رئیس جمهور ایران با تکیه بر حمایت‌های مردمی و جلوگیری از روندهای اغتشاش‌آفرین در داخل کشور که پشت صحنه آن آمریکا، غربی‌ها، رژیم صهیونیستی و اذناب آنان بودند، اکنون می‌تواند به خوبی اقتدار ملت ایران را در سازمان ملل به رخ بکشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ملت ایران اقتداری دارد که نه ناشی از اتکا به بیگانگان، بلکه مبتنی بر توان درونی و بنیه مردمی نظام اسلامی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس جمهور ایران در سازمان ملل می‌تواند نقض فاحش حقوق بشر از سوی کشورهایی مانند آمریکا و نادیده گرفتن پیمان‌های بین‌المللی توسط اروپا به ویژه سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه را با صدایی رسا تبیین کند. همچنین رئیس جمهور می‌تواند در این نشست، بنیه واقعی اتکا به مردم و مهار خشونت‌هایی را که اجنبی‌ها در آن دخالت داشتند و سال گذشته اتفاق افتاد، به نحو شایسته تبیین کند.

مقتدایی بیان کرد: همچنین اتحاد میان امت اسلامی و کشورهایی که نمی‌خواهند سلطه و هژمونی آمریکا را با رفع وابستگی به دلار و بسیاری از موضوعات دیگر بپذیرند، از مسائلی است که قطعاً از سوی رئیس جمهور مطرح خواهد شد، چرا که این موضوع تبیین کننده شکست آمریکا، کاهش قدرت آمریکا و تکه تکه شدن هژمونی و هیاهوی ایالات متحده آمریکا و همراهانش است.

وی با بیان اینکه رفع وابستگی به دلار روند قدرت گرفتن کشورهای آسیایی و کشورهایی که نمی‌خواهند زیر بار نظام سلطه بروند را شتاب بخشیده است، گفت: اکنون حضور رئیس جمهور ایران در سازمان ملل معنایی دیگر پیدا کرده است و رئیس‌جمهور مطالبات ملت‌های رو به رشد و مخالف نظام سلطه را در سازمان ملل مطرح خواهد کرد.

نظر شما