شناسهٔ خبر: 181653 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

برنامه هسته‌ای ایران بر اساس قوانین متعارف و حاکم بر آژانس ادامه خواهد یافت

شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: برنامه هسته‌ای ایران به شکل موجود و بر اساس قوانین متعارف و حاکم بر آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه خواهد یافت.

به گزارش «نماینده»، شهریار حیدری در مورد رفتار کشورهای اروپایی طرف برجام در پایان اجلاس شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت: ما بر اساس قوانین بین المللی و با در نظر گرفتن خطوط ترسمی در قانون اقدام راهبردی که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، به تعهداتمان پایبند هستیم و هر گاه که نمایندگان آژانس در ایران حضور پیدا کردند، عدم انحراف از این قوانین را تایید کردند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود:اختلاف ایران با آژانس از زمانی آغاز شد که رفتار آژانس بین المللی انرژی اتمی تحت تاثیر رژیم صهیونیستی و آمریکا شکل سیاسی به خود گرفت، زمانی که یک نهادتخصصی سیاسی کاری می‌کند در دیدگاه و نظرات هم دچار انحراف می شود.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:صحبت های غرب در مورد برنامه هسته ای ایران غیر کارشناسی و بر اساس اطلاعات غیر فنی است و تا زمانی که آنها حق ایران را برای استفاده صلح آمیز از دانش خود ساخته و بومی هسته‌ای نپذیرند، برنامه هسته ای به شکل موجود و بر اساس قوانین متعارف حاکم بر آژانس ادامه خواهد یافت.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم در ادامه تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران از لغو تحریم‌های هسته ای و مذاکره صادقانه با طرف های غربی استقبال می‌کند.

نظر شما