شناسهٔ خبر: 181648 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ایران آماده میانجیگری در حل منازعه میان آذربایجان و ارمنستان

ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: ایران خواستار حل مشکلات میان دو کشور آذربایجان و ارمنستان از طریق مجاری دیپلماتیک بوده و همچنین آماده میانجیگری بین دو کشور است.

به گزارش «نماینده»، ابراهیم رضایی با اشاره به تنش میان آذربایجان و ارمنستان در مرزهای شمالی کشورمان، گفت: ما از منازعه میان آذربایجان و ارمنستان ناخرسند بوده و خواستار حل مشکلات میان دو کشور از طریق مجاری دیپلماتیک هستیم، از طرفی نیز آماده میانجیگری بین دو کشور هستیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس یازدهم ادامه داد: ما نسبت به تغییر ژئوپلوتیک و تغییر در مرزها حساس بوده و این موضوع جزء خطوط قرمز جمهوری اسلامی محسوب می شود. همانگونه که قره باغ را جزو خاک آذربایجان می دانیم، به همان صورت بر سر مرزهای مشترک کشورمان با ارمنستان حساسیت داریم و اجازه تغییر مرز را نخواهیم داد.

وی افزود: اگر گوش شنوایی برای این راهبرد جمهوری اسلامی یعنی عدم تغییر در مرزها وجود نداشته باشد، از سایر ابزارها برای فهماندن راهبردمان استفاده خواهیم کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنینی اضافه کرد: متاسفانه در سالهای اخیر به موازات نفوذ رژیم صهیونیستی در باکو، شاهد انحراف و زیاده خواهی این رژیم در شمال ارس بوده ایم، البته تردیدی نداریم که رژیم صهیونیستی در سیاست خارجی و تصمیم گیری های باکو دخالت دارد؛ بنابراین توصیه ما به دوستان آذربایجان این است که براساس واقعیات حکمرانی کنند.

نظر شما