شناسهٔ خبر: 181638 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

احداث خانه ۲۵ متری با فرهنگ ایرانی - اسلامی ما سازگاری ندارد/احداث خانه هایی با این متراژ در شأن مردم ایران نیست

عبدالله ایزدپناه نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مبحث مربوط به احداث خانه‌های ۲۵ متری برای خانوارها گفت:احداث خانه ۲۵ متری نه با فرهنگ ایرانی - اسلامی ما سازگار است.

به گزارش «نماینده»، عبدالله ایزد پناه با اشاره به مبحث مربوط به احداث خانه‌های ۲۵ متری برای خانوارها بیان کرد: این مطلب و خبر مطلبی تعجب آور است. فردی که در این زمینه اطلاع رسانی کرده به نظر بنده خیلی مطالعه نداشته و شاید سهوا چنین مطلبی را عنوان کرده است و اگر هم سهوا نیست و اگر آگاهانه این حرف را زده شده است، این فرد باید اظهارات خود را اصلاح کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خانه ۲۵ متری یعنی قرار است خانواده‌ای در یک اتاق زندگی کند.آن هم در شرایطی که موضوع فرزندآوری مورد تاکید است.

ایزدپناه تاکید کرد: به واقع احداث خانه ۲۵ متری نه با فرهنگ ایرانی اسلامی ما سازگار است و نه چنین چیزی برای مردم مقدور است. مگر ما در کشورمان با این گستردگی و امکانات، زمین کم داریم که بیاییم خانه ۲۵ متری بسازیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حتی این خانه و با این متراژ برای سال‌های ابتدایی زندگی هم خوب نیست و قطعاً خانه ۲۵ متری برای یک زوج شبیه به یک طنز است.احداث این چنین خانه هایی در واقع تشویق به خانه‌های مجردی است. به اعتقاد بنده باید مسئولین مربوطه حرف خود را در این بخش اصلاح کنندو به فکر ساخت خانه مناسب برای خانوار باشند که اعضای خانواده رفاه داشته باشند.

ایزدپناه تاکید کرد: به واقع مردم از کمبود و ساخت مسکن در کشور گلایه دارند اما باید خانه‌ای در شأن مردم ایران ساخته شود.

نظر شما