شناسهٔ خبر: 181604 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نایب رئیس کمیسیون امنیت مجلس: تغییر مرز کشورهای منطقه طرحی صهیونیستی است

شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: تغییر در مرزهای کشورهای همسایه ایران در منطقه قره‌باغ یک طرح صهیونیستی است و مقامات آذربایجان باید بدانند که ادامه این رویه درباره مرز قره‌باغ با ایران حساسیت جمهوری اسلامی ایران را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش «نماینده»، شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران به تمامیت ارضی کشورهای منطقه احترام می‌گذارد و بر رعایت این مسئله تأکید دارد.

وی افزود: ایران هیچگاه دخالت بیگانگان در مسئله قره‌باغ را بر نمی‌تابد و آن را به ضرر کشورهای منطقه می‌داند و کشور آذربایجان نیز باید بداند که آمریکا و رژیم صهیونیستی به هیچ‌وجه خیرخواه دولت و ملت آذربایجان نیستند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: ارمنستان در منطقه قره‌باغ ۴۷ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری اسلامی ایران دارد و کشور آذربایجان با حضور آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه به دنبال تغییر در این مرز است، به‌گونه‌ای که با تغییر در مرزهای کشورهای همسایه می‌خواهد مرز آذربایجان را به ایران برساند.

حیدری خاطرنشان کرد: تغییر در مرزهای کشورهای همسایه ایران در منطقه قره‌باغ یک طرح صهیونیستی است و مقامات آذربایجان باید بدانند که ادامه این رویه درباره مرز قره‌باغ با ایران حساسیت جمهوری اسلامی ایران را به دنبال خواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: حضور بیگانگان به بهانه مسئله قره‌باغ در منطقه، باعث ایجاد تنش میان کشورهای منطقه شده و امروز می‌بینیم که حضور آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در آذربایجان بر روابط این کشور با ما تأثیر گذاشته است.

نظر شما