شناسهٔ خبر: 181549 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

بیگی‌نژاد: دولت باید از فکر دیگران استفاده کند/ کمک به دولت ضروری است

هادی بیگی نژاد نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به گستردگی و اعتبار دولت، قوه مجریه در وسط میدان عمل قرار داشته و سایر قوای کشور باید برای پیشبرد امور دولت را یاری رسانند.

به گزارش «نماینده»، هادی بیگی نژاد با اشاره به تجلیل مقام معظم رهبری از دولت و ضرورت کمک به دولت برای عبور از گردنه های سخت، بیان کرد: مقام معظم رهبری دولت را در وسط میدان می دانند و معتقدند که همه ارکان کشور باید به دولت کمک کنند تا بتواند کارها را پیش ببرند که این نگاه کاملا درست است چراکه دولت دارای گستردگی زیادی است.

وی در ادامه اظهار کرد: مجلس صرفا یک ساختمانی در بهارستان بوده که ممکن است چندین ساختمان دیگر نیز داشته باشد و نیروهای مجلس و حیطه وظایف مجلس محدود است اما دولت در تمام نقاط کشور گسترده است. سایر قوا در مقابل دولت از نظر گستردگی، اعتبار و حیطه وظایف، کوچک هستند فلذا این یک ضررورت است که ما به دولت به عنوان قوه ای که در وسط میدان بوده و دارای اختیارات است باید کمک کنیم تا از گردنه های سخت عبور کند.

نماینده ملایر در مجلس با بیان اینکه دولت باید از فکر دیگران نیز استفاده کند، تصریح کرد: این یک آفت است که دولت ها احساس کنند که نیازی نیست از فکر دیگران استفاده کنند. اگر دولت ها از فکر دیگران استفاده نکنند و حرف و نظر آنها را نشنوند، به ضرر کشور تمام خواهد شد. به همین دلیل مقام معظم رهبری تاکید داشتند که دولت باید جلسات گفتمانی با نخبگان تشکیل دهد.

وی در ادامه تاکید کرد: از طرف دیگر مقام معظم رهبری تاکید داشتند که آینده را نباید فدای امروز کرد. این یک مرضی است که معمولا ماها به آن گرفتار هستیم. در یک حوزه انتخابیه برای اینکه کار مهمی را انجام دهیم یک کارخانه را افتتاح می کنیم، دولت نیز همراهی می کند. بعد از مدتی این کارخانه آب منطقه را تمام کرده و فرونشست زمین اتفاق خواهد افتاد، آنقدری هم که باید سود به منطقه نمی رساند.

بیگی نژاد با بیان اینکه متاسفانه بعضا چه نماینده و چه مسئول دولتی برای اینکه خود را نشان دهد و بگوید چقدر فعال است، دست به تصمیماتی می زند که آسیب های آن بعدا مشخص می شود، گفت: مثلا در دولت گذشته مجتمع های پتروشیمی را در شمال، جنوب و غرب کشور کلید زدند که جز خیانت به کشور هیچ آورده ای ندارد که بعدا نتیجه آن مشخص خواهد شد اما دیگر کار از کار گذشته است.

نظر شما