شناسهٔ خبر: 181531 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دست برتر ایران در صنعت دفاعی با ساخت انواع پهپادها/ تولیدکنندگان تسلیحات نظامی خواهان خرید پهپاد ایرانی هستند

محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، گفت: ساخت انواع پهپادهای رزمی، شناسایی، انتحاری و توسعه قابلیت‌های آن‌ها موجب شده تهران دست برتر در صنعت دفاعی و نظامی را داشته باشد.

به گزارش «نماینده»، محمد صالح جوکار در رابطه با اظهارات مقامات نیروهای مسلح کشورمان مبنی بر درخواست خرید پهپاد ایرانی از سوی برخی کشورهای غربی و اروپایی، گفت: جوانان نخبه ایرانی و شرکت های دانش بنیان توانسته اند با تکیه بر همت و اراده خود، محصولات راهبردی دفاعی اعم از موشکی و پهپادی را بدون وابستگی به خارجی ها تولید کنند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی،اظهار کرد: بر این اساس ساخت انواع پهپادهای رزمی، شناسایی، انتحاری و توسعه قابلیت‌های آن‌ها موجب شده تهران دست برتر در صنعت دفاعی و نظامی را داشته باشد.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پهپادها می توانند موجب افزایش توان رزمی نیروهای مسلح شوند، ادامه داد: به عبارتی هواپیماهای بدون سرنشین می توانند عملیات های مختلفی را در شرایط گوناگون اجرایی کنند و این موضوع تبدیل به یک استراتژی برای دفاع از سرزمین ها شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: نباید فراموش کرد که پهپادهای ایرانی خواب قدرت های فرامنطقه ای مانند ایالات متحده و غیره را آشفته کرده اند زیرا در رصد کامل اطلاعاتی پرنده های کشورمان بوده و نمی توانند هیچ اقدامی انجام دهند که بیانگر کارآمدی تولیدات ایرانی است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی،خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی خودشان تولیدکننده تجهیزات نظامی بوده و حتی دنیا را به تسلیحات نظامی تجهیز می کنند اما مشاهده می شود که برخی از آنها خواهان خرید پهپاد از جمهوری اسلامی هستند که بیانگر عزت و توانمندی کشورمان است./

نظر شما