شناسهٔ خبر: 181518 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ضرورت الزام دولت به اصلاح ساختار بودجه در برنامه هفتم توسعه

زندیان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ضرورت دارد دولت و بسیاری از بخش ها را ملزم به اصلاح دقیق ساختار بودجه کنیم.

علیرضا زندیان با اشاره به آسیب شناسی در زمینه عدم اصلاح کافی ساختار بودجه بیان کرد: به واقع ما در برنامه های توسعه ای همچون برنامه پنجم و ششم موضوع اصلاح قوانین مالیاتی را مدنظر قرار گرفت.

وی تاکید کرد: به واقع باید مشخص شود که ما به چه میزان توانسته ایم اصلاح قوانین مالیاتی را مد نظر قرار دهیم تا اگر می خواهیم در شرایط فعلی اصلاح ساختار بودجه را مبنا قرار دهیم با مشکل مواجه نشویم چراکه لازمه اصلاح ساختار بودجه اصلاح قوانینی همچون قوانین مالیاتی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درآمدهای مالیاتی باید هدفمند شود،ادامه داد: مالیات های پایه و اساسی باید در کشور شناسایی شوند و متاسفانه ما در این بخش با مشکلاتی مواجه هستیم به نحوی که بسیاری با درآمدهای نجومی از پرداخت مالیات فرار می کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بخشی از منابع بودجه از طریق درآمدهای مالیاتی تامین می شود، بیان کرد:در کنار منابع درامدی همچون نفت ، درامدهای مالیاتی نیز جهت تامین منابع بودجه حائز اهمیت است.

وی با اشاره به بررسی برنامه هفتم توسعه در کمیسیون تلفیق بیان کرد: ضرورت دارد تا ما در برنامه هفتم توسعه دولت و بسیاری از بخش ها را ملزم به اصلاح دقیق ساختار بودجه کنیم تا این اتفاقات اقتصادی در کشور عینیت پیدا کند. بنابراین لازمه کار این است که این مسئله را به صورت جدی در برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار دهیم.

نظر شما