شناسهٔ خبر: 181499 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ضرب الاجل بانک مرکزی به بانک های خصوصی برای اصلاح ساختار

خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: بانک مرکزی ضرب الاجل ۶ ماهه ای به بانک‌های خصوصی داده تا با اقدامات مؤثر به اصلاح ساختاری برسند.

به گزارش «نماینده»، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در یک مصاحبه رادیویی گفت: دشمنان تمرکز بسیاری داشتند تا با جهش ارزی و تحریم از رشد اقتصادی ایران جلوگیری کنند ولی با مجموعه‌ای از تدابیر رشد نقدینگی از ۳۹ درصد به زیر ۲۹ درصد کاهش یافت.

خاندوزی با اشاره به دیپلماسی اقتصادی دولت و تعاملات مفید با کشورهای همسایه و همسو و آزاد شدن بخش‌هایی از منابع ارزی بلوکه شده کشور گفت: در ۴ ماه اخیر شاهد کاهش سرعت تورم بودیم که با همراهی مردم تا پایان امسال از دوره ۵ ساله تورمی عبور خواهیم کرد.

وزیر اقتصاد افزود: علیرغم القائات دشمن بر بن بست اقتصادی کشور، اتفاقات ماه‌های گذشته در همکاری و رایزنی ایران با کشورهای عربستان، چین، روسیه و بریکس، نشان از چشم انداز امیدبخش اقتصاد ایران در مسیر چندجانبه گرایی و جانمایی کشور در عرصه بین الملل دارد.

وی اصلاح حوزه‌های مالی و بانکی را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: از سال ۹۷ تعداد ۱۱ بانک دولتی زیان ده بوده و با دارایی مردم و دولت ادامه می‌دادند که امروز به یک بانک در حال اصلاح مالی رسیده است و بانک مرکزی ضرب الاجل ۶ ماهه ای هم به بانک‌های خصوصی داده تا با اقدامات مؤثر به اصلاح ساختاری برسند.

خاندوزی حال حاضر را بهترین دوره هماهنگی دستگاهی در حوزه اقتصادی دانست و اظهار امیدواری کرد که با هماهنگی قوای سه گانه بویژه قوه قضائیه به اصلاح قوانین و ساختار برای رقابت پذیری اقتصاد ایران در عرصه بین المللی دست یابیم و بستر مناسبی برای رفع موانع تولید و صادرات فراهم شود.

وی دولت را مسئول بسترسازی زیر ساخت برای صادر کنندگان و تولیدکنندگان داخلی و سرمایه گذاران خارجی دانست و گفت: تصمیمات خوبی در این حوزه‌ها گرفته و ابلاغ شده تا صادرکنندگان ما بتوانند در مزایده‌ها و مناقصه‌های بین المللی شرکت کنند و به رقابت بپردازند.

خاندوزی منابع آزاد شده ارزی را برای توسعه اقتصادی کشور بسیار مهم و اثربخش دانست و تصریح کرد: آنچه در ماه‌های آتی شاهد آن خواهیم بود شروعی از اثرات آزادسازی منابع ارزی کشور خواهد بود.

نظر شما