شناسهٔ خبر: 181494 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جلال‌زاده: مصوبات برنامه هفتم توسعه به تقویت بنیه دفاعی کشور کمک می‌کند

وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه مجلس یازدهم حمایت از صنعت دفاعی را فریضه خود می‌‎داند، گفت: از جمله مهم‌ترین مصوباتی که در برنامه هفتم توسعه وجود دارد تثبیت حداقل ۵ درصد از بودجه عمومی کشور برای تقویت بنیه دفاعی کشور است.

به گزارش «نماینده»، وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به عزم مجلس برای تقویت صنایع دفاعی، گفت: وزارت دفاع امروز پیشران صنعت و تولید در کشور است و یک الگوی بسیار خوب برای سایر بخش‌های تولیدی و صنعتی به شمار می‌رود.

وی افزود: این نهاد تبلور ما می‌توانیم است که حضرت امام(ره) در روزهای اول انقلاب را به آن اشاره کردند و ما امروز این مهم را در دانشمندان و دستاورد خودمان مشاهده می‌کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حمایت این کمیسیون از صنعت دفاعی، بیان کرد: مجلس یازدهم که به تعبیر مقام معظم رهبری مجلس انقلابی نام گرفته از روز اول مسئولیت حمایت و پشتیبانی از نیروهای مسلح را بر خود فریضه دانسته است.

وی ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به عنوان کمیسیون تخصصی حامی نیروهای مسلح و وزارت دفاع چه در قانون بودجه سنواتی طی سه سال گذشته و چه در برنامه هفتم توسعه که اکنون در دست تهیه قرار دارد، حمایت از نیروهای مسلح را آن مقدار که می‌توانست مابین بندها و تبصره‌ها دیده است.

جلال‌زاده در پایان خاطرنشان کرد:‌ از جمله مهم‌ترین مصوباتی که در برنامه هفتم توسعه وجود دارد تثبیت حداقل ۵ درصد از بودجه عمومی کشور برای تقویت بنیه دفاعی کشور است که می‌تواند برای پیشرفت‌های آینده نیروهای مسلح راهگشا باشد.

نظر شما