شناسهٔ خبر: 181476 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

مردم اساس قدرت جمهوری اسلامی هستند /به دوران سراسر امید نزدیک هستیم

رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دوران سراسر امید نزدیک هستیم، گفت: مردم اساس قدرت جمهوری اسلامی ایران و اساس پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی هستند و باید مردم را به مفهوم واقعی کلمه حمایت کنیم.

به گزارش «نماینده»، جلیل رحیمی جهان آبادی درباره بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که این نیرو را بزرگترین سازمان ضدتروریستی جهان توصیف فرمودند، گفت: کانون تروریسم در خاورمیانه، نیروهای تکفیری داعش بودند و اگر تسلط این نیروها بر بخش های عظیمی از سوریه و عراق ادامه داشت، منابع نفتی آنها را در اختیار می‌گرفتند، قطعا خرید تجهیزات نظامی را آغاز می‌کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: با توجه به حمایتی که غرب از داعش داشت، این تروریست‌ها سیاه چاله‌ای برای خاورمیانه و همه جهان ایجاد کرده و همه این کشورها را می‌بلعیدند و امنیت را در آسیا و اروپا و بخش‌هایی از آفریقا نابود می‌کردند.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با سرکوب داعش، بزرگترین خدمت را به کل جهان انجام داد، گفت: فرماندهان سپاه از جمله شهید سلیمانی این نبرد را مدیریت کردند تا برای همگان نقش مهم سپاه در احیاء منطقه‌ای به دور از تروریست تکفیری مشخص شود.

دشمنان به توانمندی سپاه و قدرت بازدارندگی آن اذعان دارند

نماینده مردم تربت جام و باخرز در مجلس با اشاره به توانمندی داخلی و خارجی سپاه تصریح کرد: سپاه در بسیاری از مسائل، دسیسه‌های دشمنان را در جایگاهی توانمند، خنثی کرد و نقش مهم سپاه در خلیج فارس یا در قالب نیروهای هوایی، زمینی، نیروی قدس یا قرارگاه انصار در افغانستان سبب بازدارندگی از حمله احتمالی دشمنان شد و آنها به این قدرت اذعان دارند.

وی با با بیان اینکه دشمن مطمئن است در صورت حمله به ایران اسلامی، از گزند سپاه در امان نخواهد بود، یادآور شد: وجود چنین نیرویی برای هر کشوری ارزشمند است و ایران اسلامی به جایگاه کلیدی و اساسی سپاه برای حفظ امنیت کشور واقف است.

رحیمی درباره نقش سپاه در توسعه مسائل عمرانی عنوان کرد: قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه در بسیاری از پروژه‌های مهم کشور نقش اساسی ایفا کرده است و در شرق کشور در پروژه گازرسانی اقداماتی مهمی در حال انجام است.

وی سپاه را نیرویی دانست که از ابتدای انقلاب در دفاع از نظام و برقراری امنیت موفق عمل کرده است و توضیح داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اگر سپاه نبود شاید انقلاب اسلامی در همان دهه ۶۰ توسط گروهک تروریستی منافقین و سایر گروه‌های ضدانقلاب نابود می‌شد. ولی سپاه به درستی این توطئه‌ها را مدیریت کرد و هر فعال سیاسی در کشور، اگر منصفانه به عملکرد سپاه نگاه کند، باید قدردان نقش کلیدی سپاه در برقراری منافع ایران اسلامی شود.

از تمام ظرفیت کشور برای حل مشکلات کشور استفاده کنیم

این نماینده مجلس درباره بخش دیگری از فرمایشات رهبر معظم انقلاب که به تعامل قوای مجریه و مقننه تاکید فرمودند، گفت: کشور در حال سپری کردن دوره تحریمی سخت است و در بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی، امنیتی، انزوای سیاسی این فشار بر کشور وارد شده بود. اما دشمن بیش از این، توان وارد کردن فشار بر کشور را ندارد و چاره‌ای جز تعامل با ایران اسلامی در برنامه آنها نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه غرب تعامل با ایران را پذیرفته است، گفت: حتی برخی از کشورهای عربی پس از سالها فشار علیه ما و همراهی با دشمنان ایران، وارد گفتمان دوستی با جمهوری اسلامی شدند چرا که واقعیت و قدرت ایران غیرقابل انکار است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: تمام این واقعیت‌ها نشان می‌دهد کشور درحال گذارندن دوران سختی‌ها است و به دوران سراسر امید نزدیک هستیم ولی باید در این راه دچار اشتباه نشویم و از فهم و درایت همه نیروهای خودی، دلسوز و دارای توان مدیریتی و همه ظرفیت کشور برای حل مشکلات، استفاده کنیم.

رحیمی با تاکید بر احیاء کردن جایگاه مردم در کشور خاطرنشان کرد: مردم اساس قدرت جمهوری اسلامی ایران و اساس پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی هستند و باید مردم را به مفهوم واقعی کلمه حمایت کنیم که این موضوع سبب رهایی ما از شرایط سخت خواهد شد.

نظر شما