شناسهٔ خبر: 181452 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اعزام کادر درمان ایام اربعین به مرزها از امروز/ استقرار ۴۳۰ آمبولانس و ۱۰ بیمارستان صحرایی در مرزها

عین اللهی وزیر بهداشت با اشاره به استقرار ۳۷۳ دستگاه آمبولانس و ۵۷ دستگاه اتوبوس آمبولانس به مناطق مرزی کشور برای پوشش مراسم اربعین، از اعزام تیم‌های سلامت به مرزها برای خدمت رسانی به زائران خبر داد.

به گزارش «نماینده»، بهرام عین‌اللهی امروز در آیین بدرقه کاروان بهداشت و درمان اربعین حسینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز شاهد حضور بسیار پرشور نیروهای خدوم بهداشت و درمان کشور در این آیین بودیم که عاشقانه و داوطلبانه به مناطق مرزی اعزام شدند.

اعزام ۴۳۰ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به مرزها

وی ادامه داد: در ایام اربعین امسال ۳۷۳ دستگاه آمبولانس، ۵۷ اتوبوس آمبولانس، ۱۲ بالگرد و ۱۰ بیمارستان صحرایی و ۱۰۰۰ نیروی داوطلب و ۱۷۰ نیروی پزشکی را به مناطق مرزی اعزام می‌کنیم.

عبور ۵۵ درصد زائران حسینی از مرز مهران

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: حدود ۵۵ درصد زائران حسینی از مرز مهران عبور می‌کنند و بنابراین در مهران امکانات بیشتری را متمرکز کردیم.

استقرار سازه‌های بیمارستانی در سه مرز

وی درباره تمهیدات بهداشتی در نظر گرفته شده در مرزهای مشترک با کشور عراق نیز بیان کرد: امسال سازه ثابت بیمارستانی در پایانه مرزی مهران با همه امکانات افتتاح کردیم؛ در شلمچه نیز سازه ثابت بیمارستانی افتتاح شده و در مرز خسروی نیز یک سازه مستقر شده است.

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: امسال متناسب با تعداد زائرانی که از مرزهای تمرچین و باشماق عبور می‌کنند نیز این تجهیزات درمانی به این مناطق اعزام می‌شود.

نظر شما