شناسهٔ خبر: 181445 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نگرانی صهیونیست‌ها از بازگشت روابط ایران و مصر به عالی‌ترین سطح/ زمینه توسعه روابط دیپلماسی فراهم شده است

فدا حسین مالکی.jpg عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: صهیونیست ها و همپیمانانش مانند ایالات متحده از طرح مسئله بازگشت روابط ایران و مصر به عالی ترین سطح نگران بوده و تلاش می کنند بر طبل اختلاف افکنی و تنش بکوبند.

به گزارش «نماینده»، فدا حسین مالکی با اشاره به استقبال وزیر امور خارجه کشورمان نسبت به بازگشت روابط ایران و مصر به عالی ترین سطح، گفت: بدون شک مانعی برای بهبود روابط و مناسبات میان تهران و قاهره وجود ندارد و زمینه بازگشت تعاملات دوجانبه ایران و مصر بیش از پیش فراهم است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب چندی پیش در سفر سلطان عمان از میانجی گیری این کشور برای بهبود روابط تهران و قاره استقبال کردند، اظهار کرد: همگان می دانند ایران و مصر دو کشور مهم و بزرگ جهان اسلام هستند و هم افزایی میان آنها می تواند منافع ملت های مسلمان را رقم بزند.

وی در این راستا، ادامه داد: نباید فراموش کرد که مصر از گذشته تاکنون همواره به عنوان یکی از مدافعان فلسطین و از جمله کشورهای مقابله کننده با رژیم صهیونیستی بوده از این رو نزدیک شدن تهران و قاره می تواند بر تقویت جبهه مقاومت تاثیر شگرفی بگذارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بر این اساس مشاهده می شود که صهیونیست ها و همپیمانانش مانند ایالات متحده از طرح مسئله بازگشت روابط ایران و مصر به عالی ترین سطح نگران بوده و تلاش می کنند بر طبل اختلاف افکنی و تنش بکوبند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دفاتر حافظ منافع در تهران و قاهره فعال هستند و هر دو کشور زمینه فعال شدن دیپلماسی را فراهم کرده اند از این رو امیدواریم هر چه زودتر شاهد بهبود مناسبات دوجانبه باشیم.

نظر شما