شناسهٔ خبر: 181439 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بسیاری از دولتمردان نسبت به مفهوم سلامت آگاهی ندارند/ سوء‌مدیریت عامل اصلی مشکلات حوزه بهداشت و درمان

شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس سوء مدیریت را عامل اصلی مشکلات حوزه بهداشت و درمان دانست و گفت: بسیاری از دولتمردان نسبت به مفهوم سلامت آگاهی ندارند و مشکلات مردم را درک نمی کنند.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی شهریاری با انتقاد از اینکه عدالت در سلامت در بسیاری از استان ها تحقق پیدا نکرده است، گفت: هر کجا لابی‌گری و روابط بیشتری وجود داشته امکانات بیشتری دریافت شده و در این رابطه وضعیت امکانات و تجهیزات در بسیاری از استان ها بسیار نگران کننده است.

وی با انتقاد از اینکه بسیاری از دولتمردان نسبت به مفهوم سلامت آگاهی ندارند و مشکلات مردم را درک نمی کنند، افزود: به بسیاری از دانشگاه‌های بزرگ نباید بودجه داد چون در دریافت کارانه به روز هستند اما برخی بیمارستان ها 10 تا 12 ماه کارانه نگرفته اند و باید به آنها کمک کرد تا به متوسط کشوری برسند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس ادامه داد: البته بیمارستان‌های حاکمیتی هم داریم که متخصص و نیرو ندارند و این یعنی ضرردهی و مجبوریم از بیمارستان هایی که درآمد دارند آنها را اداره کنیم.

شهریاری با انتقاد از قاچاق دارو با بیان اینکه مشخص نیست نقش ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این رابطه چیست، تصریح کرد: علت تمامی این مشکلات سوء مدیریت است زیرا مدیران از طریق جناح بازی و رفیق بازی انتخاب می شوند به همین علت نمی توان مسائل را به خوبی مدیریت کرد

نظر شما