شناسهٔ خبر: 181437 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دامن‌زدن به دسیسه ایران‌هراسی هدف شوم کاخ سفید است/ تثبیت امنیت خلیج فارس با اقدامات جمهوری اسلامی

حسن همتی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه هشدار ضدایرانی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در خاورمیانه صرفا جنبه رسانه ای و تبلیغاتی دارد، گفت: همه دریانوردان می دانند جمهوری اسلامی موجب حفظ ثبات و امنیت خلیج فارس شده و این بر خلاف خواسته بیگانگان است.

به گزارش «نماینده»، حسن همتی در واکنش به پشت پرده هشدار ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در خاورمیانه مبنی بر اینکه کشتی ها از آب های سرزمینی ایران دور بمانند تا توقیف نشوند، گفت: بیگانگانی که در منطقه حضور دارند همواره موجب تفرقه و تنش بوده اند و اکنون نیز این سیاست را دنبال می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامیاظهار کرد: در واقع این هشدار نشان می دهد سیاستمداران آمریکایی همچنان دسیسه ایران هراسی را در دستورکار خود دارند و از هر ابزاری برای دامن زدن به این موضوع بهره می برند.

وی با اشاره به اینکه قوانین بین المللی دریایی همواره باید از سوی همه دریانوردان رعایت شود و این موضوعی است که همگان بر آن اتفاق نظر دارند، ادامه داد: اگر کشتی از سوی کشورمان متوقف شده بدون شک قوانین بین المللی یاد شده را نقض کرده و مطابق با همین قوانین با آن برخورد شده است و این امر نمی تواند بهانه ای برای صدور چنین هشدارهایی باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، افزود: می توان اذعان کرد هشدار ضدایرانی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در خاورمیانه صرفا جنبه رسانه ای و تبلیغاتی دارد زیرا همه دریانوردان می دانند جمهوری اسلامی موجب شده ثبات و امنیت خلیج فارس حفظ شود و این بر خلاف خواسته بیگانگان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: آمریکایی ها با چنین اقدامی نمی توانند زمینه بروز تنش منطقه ای را رقم بزنند زیرا خودشان مایه تنش و ناامنی هستند./

نظر شما