شناسهٔ خبر: 181435 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مقتدایی: ارتباط با عربستان کمک می‌کند در سطح بالاتری به منافع ملی دست پیدا کنیم

عباس مقتدایی نماینده اصفهان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سفر وزیر خارجه به عربستان گفت: این سفر در راستای تامین، تعمیق و حفظ منافع ملت بوده و کمک می‌کند تا در سطح بالاتری به منافع ملی دست یابیم.

به گزارش «نماینده»، عباس مقتدایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در رابطه با سفر وزیر امور خارجه کشورمان به عربستان، گفت: تقویت بنیه‌ درونی جمهوری اسلامی ایران و همگامی این روند با دیپلماسی ارتباط با همسایگان که توسط دولت سیزدهم دنبال شد، دستاوردهای قابل توجهی را برای ایران پدید آورده است و ما اکنون به عنوان عضو موثر و فعال سازمان شانگهای که فراتر از منطقه می‌توانیم در سایر مجامع بین المللی نیز حضور داشته باشیم، شناخته می‌شویم.

مقتدایی اظهار کرد: رفع تحریم‌های ظالمانه که مدت‌ها در دستور کشور بود و پس از روی کار آمدن دولت جدید موفق شدیم بدون دادن امتیازهایی که دائما طرف مقابل ما بر آن پافشاری می‌کرد، باب‌های جدیدی را برای فروش نفت، بازگرداندن پول‌های بلوکه شده ایران و نظایر آن انجام بدهیم، ارتباطات سازنده با کشورهای حاشیه‌ خلیج فارس و برخی از کشورهای آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا، همگی سبد دیپلماسی ایران را متنوع کرده و دستاوردهای قابل توجهی را برای ایران رقم زده است.

وی تاکید کرد: ارتباطی که عربستان به دنبال برقراری آن با ایران بود و گذشت جمهوری اسلامی ایران برای تقویت منافع امت اسلامی، همگی سبب شده است تا جایگاه کنونی ایران به گونه‌ای باشد که ما در سطح بالاتری بتوانیم به منافع ملی دست پیدا بکنیم.

وی اضافه کرد: سفر وزیر امور خارجه ما به عربستان در ادامه همین راهی است که دولت تحت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برای تامین، حفظ و تعمیق منافع ملت ایران دنبال می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته کسانی در خارج از ایران به دنبال آن هستند که این موفقیت‌ها، کم‌رنگ جلوه داده شود و برخی در داخل نیز از سر آگاهی و بعضا ناآگاهی، چنین روندی را دنبال می‌کنند؛ اما واقعیت آن است که اکنون ایران در کانون توجه ملت‌ها و دولت‌هاست و به عنوان یک قدرت نوظهور با تکیه بر توان دفاعی داخلی و برای تامین امنیت در سطح منطقه و جهان فعالیت می‌کند و روزبه‌روز این نقش، پر رنگ‌تر می‌شود.

نظر شما