شناسهٔ خبر: 181430 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نقش محوری ایران در توسعه همکاری‌ کشورهای منطقه/ دیپلماسی پارلمانی می‌تواند به شکوفایی اقتصاد دولت‌ها کمک کند

سارا فلاحی نماینده ایلام عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با یادآوری موضعیت جغرافیایی استراتژیک جمهوری اسلامی برای چین و پاکستان،گفت: ایران می تواند پل ارتباطی برای انتقال و صادرات کالاهای چینی و پاکستانی به عراق و غیره باشد از این رو تهران برای این کشور مهم بشمار می‌رود.

به گزارش «نماینده»، سارا فلاحی با اشاره به تاکید مسئولان کشورهای ایران، چین و پاکستان برای همکاری های مشترک و ارتقای تجارت منطقه‌ای، گفت: امروزه کشورهای آسیایی در حال توسعه فزاینده هستند و در معادلات منطقه ای و بین المللی تاثیرات شگفت انگیزی دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سه کشور ایران، چین و پاکستان قدرت‌های منطقه ای بوده و با یکدیگر مرزهای مشترک دارند و ایجاد هماهنگی و هم افزایی به منظور افزایش سطح تعاملات دارای اهیمت ویژه است، اظهار کرد: در واقع کریدورهای اقتصادی مهمی در مسیر سه کشور مذکور است که توجه به آنها می تواند سبب رشد و افزایش مناسبات اقتصادی و تجاری شود.

وی با یادآوری اینکه موضعیت جغرافیایی استراتژیک جمهوری اسلامی برای چین و پاکستان دارای اهمیت ویژه است، ادامه داد: در واقع ایران می تواند پل ارتباطی برای انتقال و صادرات کالاهای چینی و پاکستانی به عراق و غیره باشد از این رو تهران برای این کشور مهم بشمار می رود.

این نماینده مردم در مجلس یازهم افزود: همچنین باید اذعان کرد ایران دارای منابع انرژی فراوانی است و این کشورها برای تامین انرژی خود و سایر محصولات پتروشیمی نیازمند تامین این مواد از جمهوری اسلامی هستند.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس با تاکید بر اینکه خوشبختانه امنیت در مرزهای مشترک این کشورها وجود دارد و این موضوع بر معادلات تجاری مشترک‌شان تاثیر پررنگی دارد، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی نیز آمادگی دارد در راستای رفع موانع و تسهیل امور با بهره گیری از دیپلماسی پارلمانی در کنار دولتمردان قرار بگیرد تا شاهد شکوفایی اقتصادی کشورمان باشیم.

نظر شما