شناسهٔ خبر: 181429 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

توسعه توانمندی موشکی ایران مطابق قوانین بین المللی/ تقویت بنیه دفاعی کشورمان مبتنی بر رویکرد تهاجمی نیست

علیرضا نظری نماینده خمین نماینده مردم خمین در مجلس با بیان اینکه توسعه توانمندی دفاعی ایران در حوزه موشکی مطابق قوانین بین المللی است، گفت: توانمندی موشکی ایران و دستیابی کشورمان به بومی سازی فناوری موشک‌های کروز مافوق صوت مبتنی بر رویکرد تهاجمی نیست و صرفا جنبه دفاعی دارد.

به گزارش «نماینده»،علیرضا نظری با یادآوری اهمیت بومی سازی فناوری موشک‌های کروز مافوق صوت، گفت: جمهوری اسلامی توانسته با تولید موشک های رادارگریز و نقطه زن، معادلات منطقه ای و بین المللی را تغییر دهد و حتی این موضوع سبب شده تا دشمنان دیگر از گزینه های روی میز حرفی به میان نیاورند.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توسعه توانمندی دفاعی ایران در حوزه موشکی مطابق قوانین بین المللی بوده است، اظهار کرد: در واقع هر کشوری می تواند برای حراست از مرزهای سرزمینی از تسلیحات متعارف بهره مند شود و این مطابق مفاد منشور ملل متحد است.

وی ادامه داد: این مهم در حالیست که باید اذعان کرد قدرت درون زای ایران موجب شده قدرت دیپلماسی نیز افزایش یابد، از این رو دیگر کشورهای غربی خصوصا ایالات متحده نمی توانند از سیاست چماق و هویچ استفاده کنند و در موضع ضعف قرار دارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: نباید فراموش کرد که افزایش قدرت دفاعی و نظامی ایران موجب شده کارآمدی تسلیحات غربی ها خصوصا در حوزه موشکی تحت الشعاع قرار بگیرند واین موضوع نیز برای غربی ها گران تمام شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایجاد امنیت و توازن در منطقه دارای اهمیت است از این رو توانمندی موشکی ایران و دستیابی کشورمان به بومی سازی فناوری موشک‌های کروز مافوق صوت مبتنی بر رویکرد تهاجمی نیست و صرفا جنبه دفاعی دارد.

نظر شما