شناسهٔ خبر: 181371 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

وجود ۱۹۰ گود رها شده در تهران/لزوم ورود قوه قضائیه برای تعیین تکلیف گودهای رها شده

سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران از قوه قضائیه و رسانه ها درخواست کرد تا در مورد لزوم تعیین تکلیف ۱۹۰ گود رها شده شهر تهران، ورود کنند.

به گزارش «نماینده»، سوده نجفی در جلسه امروز شورای شهر تهران با ابراز همدردی با خانواده دختری که در پله برقی علی آباد از ناحیه مچ دست دچار حادثه شد، گفت: بر اساس وظایفی که در کمیته سلامت داریم و مأموریت رئیس کمیسیون خدمات شهری قطعا از این کودک عیادت خواهیم داشت و وضعیت درمان ایشان را پیگیری خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به گودهای رها شده در شهر تهران اظهار کرد: بر اساس گزارشی که از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران دریافت کردم حدود ۱۹۰ گود رها شده در تهران وجود دارد که از این تعداد حدود ۳۰ گود در وضعیت پرخطر قرار دارند که قریب به ۳۸ گود متعلق به شهرداری و یا مشارکتی با شهرداری است و ۹۳ گود هم با مالکیت شخصی است و در این لیستی که ارائه شده نام افراد در آن قید شده و بخش دیگری هم متعلق به نهادهای مختلف است. ۶۷ گود رها شده در سطح شهر هم اصلا فاقد پروانه هستند که بیشترین گودها بر اساس آمار در مناطق ۲۲ و یک و کمترین آن در منطقه ۹ و ۱۰ است.

نجفی با انتقاد از عدم تعیین تکلیف این گودها افزود: گودهایی در شهر تهران رها شدند که بیش از ۱۰۰ ماه هیچ فعالیتی در آن صورت نگرفته و مالک آنها هم برخی نهادها و دستگاه ها و هم اشخاص و بخش خصوصی هستند.

وی در تذکری با بیان اینکه در این راستا علاوه بر اینکه به شهردار تهران تذکر می دهم و خواستار تعیین تکلیف و اقدام فوری در خصوص گودهای رها شده در شهر تهران هستم، گفت: از قوه قضاییه و اصحاب رسانه هم خواهش می کنم همان طور که در موضوع ساختمان های ناایمن ورود و پیگیری داشتند و شاهد اقداماتی درباره رفع خطر در این ساختمان ها بودیم، در این موضوع هم ورود و حساسیت لازم را داشته باشند چراکه گودهای رها شده موضوعی نیست که بتوان نسبت به آن بی توجه بود و چشم پوشی کرد. بسیاری از این گودها در منطقه مسکونی هستند که هر لحظه می تواند خطراتی را برای شهروندان به همراه داشته باشد.

وی در پایان گفت: معاونت مربوطه اقداماتی را در این خصوص انجام داده اما کافی نیست. این گودها باید تعیین تکلیف و اقدامات رفع خطر درباره آن ها انجام شود. اقدامات رفع خطر نباید به این خلاصه نشود که دور آن فنس بکشند و رها کنند. کاری که در حال حاضر انجام دادند و نهادها و افراد بعد از ۱۰۰ ماه هنوز اقدامی در این خصوص انجام نداده اند.

نظر شما