شناسهٔ خبر: 181368 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور

فرآیند برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز شد

انتخابات فرآیند برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه با دستور وزیر کشور به فرمانداران و بخشداران سراسر کشور، آغاز شد.

به گزارش«نماینده»، به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، متن دستور احمد وحیدی به شرح زیر است:

«فرمانداران محترم حوزه‌های انتخابیه اصلی و فرعی سراسر کشور

بخشداران محترم حوزه‌های انتخابیه فرعی سراسر کشور

با سلام و احترام؛

با استعانت از درگاه حضرت حق و تحت توجهات حضرت ولی عصر (ارواحنا له الفدا) و با تاکید بر عملیاتی کردن مؤلفه‌های چهارگانه رهبر معظم انقلاب، فرایند برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ آغاز می‌شود. مهلت پیش ثبت‌نام از داوطلبان هفت روز است که از روز دوشنبه تاریخ ۱۴۰۲/۵/۱۶ تا پایان روز یکشنبه تاریخ ۱۴۰۲/۵/۲۲ ادامه خواهد داشت و متقاضیان می‌بایست ثبت‌نام خود را طی هفت روز از تاریخ ۲۷ مهرماه سال جاری نهایی سازند.

همچنین با عنایت به اینکه هیأت‌های اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابیه و هیأت‌های اجرایی حوزه‌های فرعی می‌بایست همزمان از روز پنجشنبه مورخه ۱۴۰۲/۷/۱۳ حداکثر در مدت هفت روز تشکیل شوند، مقتضی است بر اساس مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و در چارچوب برنامه زمانبندی انتخابات و بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره، نسبت به تشکیل هیأت اجرایی و ارسال صورت جلسه انتخاب معتمدین اصلی و علی‌البدل به ستاد انتخابات کشور اقدام فرمائید.

این بخشنامه به منزله دستور شروع انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آن حوزه انتخابیه تلقی می‌شود.»

نظر شما