شناسهٔ خبر: 181361 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

دولت سیزدهم صادرات نفت کشور را در سخت‌ترین شرایط دو برابر کرد

هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: دولت سیزدهم صادرات نفت کشور را در سخت ترین شرایط دو برابر کرد و با افزایش فروش نفت تا حدودی کسری بودجه هم جبران شد.

به گزارش «نماینده»، هادی بیگی نژاد در دومین سالگرد تفیذ حکم ریاست جمهوری آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مورد افزایش تولید و فروش نفت در دولت سیزدهم اظهار داشت: تولید نفت کشور از میادین مختلفی انجام می شود و طبیعی است با فروش کمتر نفت، تولید هم کاهش یابد و این مساله ضمن وارد کردن آسیب به میادین و چاه های نفتی، هزینه هایی را برای حوزه نفت به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: در دولت گذشته به دلیل کاهش تکلیفی به میدان های نفتی، آسیب هایی متوجه حوزه نفت کشور شد، اما دولت سیزدهم صادرات نفت کشور را در سخت ترین شرایط دو برابر کرد و با افزایش فروش نفت تا حدودی کسری بودجه هم جبران شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس یادآور شد: در دولت گذشته با از بین رفتن برجام بیش از یک میلیون بشکه ظرفیت تولید نفت کشور به دلیل تحریم های غرب و نبود تعمیرات به موقع تاسیسات نفتی کاهش یافت اما در دولت سیزدهم طی مدت ۶ ماه توانستند این ظرفیت را احیا کنند.

بیگی نژاد با بیان اینکه دولت سیزدهم راه های مختلفی برای فروش نفت پیدا کرده است، گفت: دولت فعلی هم نفت را می فروشد و هم منابع مالی حاصل از فروش نفت را وصول می کند و اینکه امروز بابت فروش نفت از کره جنوبی ۷ میلیارد دلار طلب داریم به فروش گذشته نفت برمی گردد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه برق نیز اشاره کرد و بیان داشت: مزیت دولت در حوزه برق، مدیریت خاموشی ها است، در شرایط فعلی آشفتگی خاموشی در بخش خانگی و تجاری همانند گذشته نداریم.

وی اضافه کرد: سال های پس از آمدن این دولت و در بازه زمانی شهریور ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۱ نزدیک به ۶ هزار مگاوات افزایش تولید برق داشتیم و این در نوع خود بی نظیر است.

نظر شما