شناسهٔ خبر: 181348 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

خودنویس قله دماوند

به گزارش بخش فرهنگی گروه پارکر لطیفی, رونمایی از خودنویس قله دماوند از شرکت کانکلین سفارش گروه لطیفی در فروشگاه پارکر لطیفی میعادگاه قلم دوستان ایران برگزار گردید. فاز اول کار پژوهشی در رابطه با تولید خودنویس قله دماوند از سال 1395 شروع شد و پس از بررسی های فراوان و حضور گروه تحقیقی پارکر لطیفی در محیط قله دماوند و عکس برداری های پی در پی در فصول مختلف سال و همچنین مشاوره با اساتید طبیعت شناس و طبیعت دوست منطقه, در فاز دوم شروع به طراحی قلمی با عنوان خودنویس دماوند کردیم که بعد ها به نام خودنویس قله دماوند و نام انگلیسی مونتدماوند - MonteDamavand تغییر نام داد. فاز سوم نیز تحقیق در رابطه با شرکت های مختلف نوشت افزار سازی معروف در دنیا برای همکاری در تولید خودنویس قله دماوند بود که بعد از مشخص نمودن طرح منتخب و ارسال به شرکت های داوطلب و ارسال نمونه های تولید شده, بهترین گزینه از نظر نوشتار, جنس و کیفیت انتخاب و وارد فاز نهایی تولید گردید.

چرا این خودنویس به نام قله دماوند مزین شده است؟

کوه دماوند، مرتفع‌ترین قله رشته کوه البرز در شمال ایران است. این کوه علاوه بر زیبایی ظاهری، ویژگی‌های زیست محیطی ویژه‌ای نیز دارد. آتشفشان قدرتمند دماوند، سال‌ها پیش فعالیت می‌کرد و هنوز آثار این سنگ‌های سیاه آتشفشانی بر دامنه کوه باقی مانده است. کوه دماوند، منطقه طبیعی و بکر ایران زمین، سال‌ها است به عنوان نمادی برای نمایش استواری، قدرت و اصالت کشور به شمار می‌رود؛ از این رو نامگذاری این خودنویس به نام قله پرشکوه دماوند، نشانی زیبا از اصالت و توجه به فرهنگ و تاریخ ایران زمین است.

استفاده از خودنویس قله دماوند به هر ایرانی اصیل که می‌خواهد همواره نشانی از کشورش در دست داشت باشد توصیه می شود.

خودنویس قله دماوند

خصوصیات مهم خودنویس قله دماوند

در وهله اول، آن‌چه چشم بیننده را می‌نوازد ظاهر بدنه خودنویس است. ظاهر محصول، از رزین با کیفیت به رنگ‌های سیاه و سفید طراحی شده است. این ترکیب رنگ منتخب، در ذهن مخاطب، جلوه سفید و سیاه کوه دماوند را زنده می‌کند که به دلیل وجود برف‌های باقی‌مانده زمستانی و سنگ‌های سیاه آتشفشانی به این صورت دیده می‌شود.به جز این دلیل، لازم به ذکر است رنگ سفید نماد پاکیزگی،برابری، خودکفایی، شروعی جدید، سادگی، وحدت و برابری است. هم‌چنین رنگ مشکی نیز به عنوان نمادی برای جدیت، ثروت، قدرت، هوش، رمز، راز و درایت استفاده می‌شود. بنابراین به دلیل طراحی نوین و زیبا، استفاده از این خودنویس، احساسی هم‌چون وقار، شخصیت و اقتدار را به هنگام نوشتن در فرد القا می‌کند. نشان هویت ملی در خودنویس قله دماوند قابل مشاهده و درک است.

پس از بررسی بخش رزینی محصول، به قسمت‌های فلزی آن می‌پردازیم. این اجزاء فلزی به رنگ‌های طلایی، دودی و نقره‌ای درآمده‌ و تولید شده اند. باید از نزدیک لمس کنید و با چشم خود ببینید انتخاب این ترکیب رنگ رسمی و کلاسیک، از خودنویس قله دماوند، یک محصول نوین و جذاب در عصر حاضر ساخته است. پس ظرافت در طراحی و ساخت خودنویس، حرف اول را می‌زند.

در رابطه با سه رنگ طلایی و دودی و نقره ای اطلاعات زیر میتواند مفید باشد:

  • از سنگ های معدنی موجود در کوه دماوند می توان سنگ گوگرد را نام برد که در پیرامون قله به مقدار زیادی دیده می شود و چون اکثر سنگ های گوگردی به رنگ زرد و در نور آفتاب به رنگ طلایی شبیه هستند یکی از مدل های خودنویس قله دماوند با الهام از سنگ های گوگردی طلایی رنگ می باشد.
  • یکی دیگر از سنگ های موجود در قله دماوند به ویژه در قسمت شمالی معدن تینه منابعی از زغال سنگ می باشد که خودنویس سری دودی با الهام از زغال سنگ می باشد.
  • مواد معدنی دیگری که در قله دماوند و اطراف آن یافت میشود, آهک,سنگ چخماق و رگه های از مرمر و زاج سفید می باشد که خودنویس های سری کروم با الهام از این مواد تولید شده اند.

خودنویس قله دماوند

نوک خودنویس مهم‌ترین قسمت محصول در نوشتن است. نوک این وسیله به عنوان واسطه‌ای برای رساندن جوهر از بدنه بر روی کاغذ محسوب می‌شود. بنابراین مراقبت و نگهداری از آن بسیار مهم و ضروری است. ساختار نوک خودنویس در شمایل دستخط و شیوه نوشتار بسیار اهمیت دارد و به عواملی همچون شکل، اندازه‌ و مواد سازنده آن بستگی دارد. بنابراین طراحی فوق العاده، صیقل یافته و زیبا، موجب جلوه بهتر در طراحی نوک خودنویس و بهبود دستخط نویسنده می‌شود.شیوه نگهداشتن خودنویس در دست، میزان فشار وارده بر بدنه محصول، نحوه قرار گرفتن آن در جاقلمی و ... از عوامل مهم در حفظ و نگهداری نوک خودنویس است.

نظر شما