شناسهٔ خبر: 181331 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

طرح الزام دولت به طراحی و اجرای دیپلماسی اقتصادی

یعقوب رضا زاده یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از طرح تعدادی از اعضای این کمیسیون برای الزام دولت جهت توسعه دیپلماسی اقتصادی خبر داد.

به گزارش «نماینده»، یعقوب رضازاده گفت: تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طرح «الزام دولت به طراحی و اجرای دیپلماسی اقتصادی با رویکرد تقویت زنجیره‌های ارزش در حوزه صنعتی، تولیدی و خدماتی» را تهیه کردند که این طرح در دستور کار کمیسیون قرار دارد.

وی توضیح داد: تاکنون کمیسیون جلساتی با مسئولان مربوطه برگزار کرده تا چگونگی توسعه دیپلماسی اقتصادی در کشورهای مختلف جهان را تبیین کند چون متاسفانه این خط و راه روشن نیست.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفرهای اخیر رئیس جمهور به کشورهای مختلف اظهار کرد: با توجه به این سفرها باید راه مشخصی جهت اجرای دیپلماسی اقتصادی وجود داشته باشد که این موضوع در طرح کمیسیون دنبال می‌شود تا دولت به خصوص وزارت خارجه راهکار مشخصی برای اجرای دیپلماسی اقتصادی در کشورهای مختلف به خصوص کشورهای جهان و همسایگان داشته باشد که در حال حاضر ناهماهنگی وجود دارد.

رضازاده در پایان گفت: باید ابزارهای تنبیه، تشویق، بازدارندگی و سوال و جواب و هماهنگی در عرصه دیپلماسی اقتصادی وجود داشته باشد که در حال حاضر چنین چیزی نیست لذا ما در این طرح دولت را ملزم به توسعه دیپلماسی اقتصادی در وزارت خارجه می‌کنیم.

نظر شما