شناسهٔ خبر: 181308 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

دستیابی وزارت دفاع به پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه سایبری

یعقوب رضا زاده یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که وزارت دفاع پیشرفت‌های بسیار چشمگیری در حوزه تقویت سایبری داشته است.

به گزارش «نماینده»، یعقوب رضازاده با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: اخیرا کمیسیون جلسه‌ای با سردار طلایی نیک معاون پارلمانی وزارت دفاع و سردار ابوالحسن معاون هماهنگی، امور سایبری وزارت دفاع برگزار کرد تا در جریان آخرین یافته‌ها و اقدامات وزارت دفاع درباره فعالیت‌های سایبری در فضا، هوا و آب و واحدهای نیروی دریایی، زمینی و هوایی وزارت دفاع قرار گیرد.

وی افزود: طبق توضیحات ارائه شده پیشرفت‌های قابل توجهی حاصل شده و وزارت دفاع توانسته برای تقویت فنون سایبری در این وزارتخانه و سازمان‌های زیرمجموعه‌اش به پیشرفت بسیار چشمگیر و قابل قبولی دست پیدا کند.

رضازاده با بیان اینکه کمیسیون امنیت ملی به زودی از فناوری‌های سایبری وزارت دفاع بازدید می‌کند، گفت: این فناوری توسط مهندسان و دانشمندان این وزارتخانه تهیه شده است که می‌توان این فناوری را در اختیار کشورهای دوست و همسایه هم قرارداد. این فناوری‌ها نشان از هوشیاری و افزایش توانمندی نیروهای مسلح و دفاعی ما در عرصه نبرد با دشمن، هوا، زمین و دریا دارد.

وی گفت که گزارش ارائه شده درباره پیشرفت‌های حاصل شده درباره تجهیزات سایبری روی کشتی‌ها، هواپیماها و سلاح‌های ضد هوایی و توپخانه‌ای بود که همه حکایت از ارتقای فنون و سلاح‌های نیروهای مسلح از نظر دفاعی در آفند و پدافند دارد.

نظر شما