شناسهٔ خبر: 181297 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

انتخابات مجلس را با قانون جدید برگزار خواهیم کرد

طحان نظیف طحان نظیف گفت: با تدبیری که امروز در مجلس صورت گرفت، از امروز زمینه اجرایی شدن اصلاح قانون انتخابات فراهم شد.

به گزارش «نماینده»، هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در خصوص تصویب طرح «اصلاح مفادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی» با حذف ماده ۵۳ در خصوص برگزاری انتخابات تناسبی در حوزه انتخابیه تهران اظهار داشت: اصلاح قانون انتخابات سال‌هاست که مطرح می‌باشد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی در سال گذشته طرح مذکور را در دستور کار خود قرار داد و پس از چند ماه بررسی در کمیسیون و صحن نهایی شد.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه این طرح شامل ۵۷ ماده بود که در مورد ۵۶ ماده آن اختلاف‌نظری وجود نداشت تنها ماده ۵۳ مورد اختلاف نظر بود، گفت: هیأت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام نسبت به این ماده ایراداتی داشت.

طحان‌نظیف با اشاره به اینکه امروز مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی ماده اختلافی را حذف کرد و طرح را به تصویب رساند، عنوان کرد: با تدبیری که امروز در مجلس صورت گرفت، از امروز زمینه اجرایی شدن اصلاح قانون انتخابات فراهم شد. لذا امیدواریم هرچه زودتر تشریفات قانونی ابلاغ این مصوبه صورت گیرد.

وی در پایان گفت: بر اساس این مصوبه، این قانون از تاریخ تصویب لازم‌الاجراست لذا انتخابات پیش‌رو با قانون جدید و بروزرسانی‌شده برگزار می‌شود.

نظر شما