شناسهٔ خبر: 181287 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بریکس خواهان بهره‌مندی از ظرفیت‌های تجاری ایران است/ لزوم مقابله با یکجانبه‌گرایی اقتصادی کاخ سفید

میرتاج الدینی عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس اعتقاد دارد دعوت رسمی از رییس جمهور کشورمان برای شرکت در نشست بریکس نشان می دهد دنیا متوجه ظرفیت های اقتصادی و تجاری ایران شده و نمی تواند به راحتی از همکاری مشترک با جمهوری اسلامی ایران چشم پوشی کند.

به گزارش «نمایندهم، سید محمد رضا میر تاج الدینی در رابطه با اهمیت دعوت رسمی از رییس جمهور کشورمان برای شرکت در نشست بریکس، گفت: کشورهای عضو بریکس درصدد ایجاد همگرایی و تشکیل جبهه اقتصادی در مقابل یکجانبه گرایی غربی ها خصوصا ایالات متحده هستند.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: در واقع کشورهای روسیه و چین از جمله اقتصادهای نوظهور و قوی هستند که همگی آنها به نوعی تحت تاثیر اقدامات تحریمی و محدودیت‌زا کاخ سفید قرار دارند از این رو تلاش می کنند قطب جدید اقتصادی را شکل دهند.

وی با اشاره به اینکه امروزه کشورهای متعددی درخواست پیوستن به بریکس را دارند لذا دعوت از رییس جمهور کشورمان برای حضور در اجلاس آتی این مجموعه بین المللی دارای اهمیت ویژه است، ادامه داد: این موضوع نشان می دهد دنیا متوجه ظرفیت های اقتصادی و تجاری ایران شده و نمی تواند به راحتی از همکاری مشترک با جمهوری اسلامی چشم پوشی کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه توسعه بریکس در دستور کار کشورهای عضو این نهاد قرار دارد، افزود: این مهم با عضویت تهران در بریکس تقویت خواهد شد زیرا موقعیت جغرافیایی کشورمان استراتژیک بوده و با توجه به دارا بودن بزرگترین ذخایر انرژی دنیا، سبب خواهد شد بریکس از ظرفیت های جدیدی بهره مند شود.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین باید اذعان کرد عضویت ایران در بریکس می تواند زمینه توسعه اقتصادی و تجاری را برای کشورهای عضو و همچنین بازرگانان ایرانی رقم بزند.

نظر شما