شناسهٔ خبر: 181286 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

پیش از استقلال کشورهای کوچک منطقه ایران مالک اثبات شده جزایر سه گانه بوده است

آقا زاده دافساری عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: پیش از استقلال بسیاری از کشورهای کوچک منطقه، ایران مالک اثبات شده جزایر سه گانه بوده است و این کشورها باید تاریخ خود را مطالعه کنند.

به گزارش «نماینده»، سید علی آقا زاده افساری با بیان اینکه حق جمهوری اسلامی بر جزایر سه گانه یک حق تاریخی است اظهار داشت: ادعا های امارات موجب تبلیغات تفرقه افکنانه کشورهای فرامنطقه ای علیه اتحاد و دوستی کشورهای منطقه خلیج فارس می شود.

وی افزود:بر اساس اسناد تاریخی جزایرسه گانه بخشی از سرزمین ایران بزرگ است و پیش از استقلال بسیاری از کشورهای کوچک منطقه ایران مالک جزایر سه گانه بوده است و این کشورها باید تاریخ خود را مطالعه کنند نه اینکه از جمهوری اسلامی بخواهند مالکیت خود را به اثبات برساند.

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما این منطقه را بخشی از خاک جمهوری اسلامی میدانیم و بارها نشان دادیم هیچ کسی نمی تواند نسبت به یک وجب از خاک ایران طمع داشته باشد.

وی در پایان تاکید کرد:مردم بومی در جزایر سه گانه مستقر هستند و سرمایه گزاری هایی در این مناطق انجام شده و مردم بومی نیز روابط خوبی با کشورهای همجوار دارند و ما نیز مایل هستیم خدمات بیشتری از جانب جمهوری اسلامی به مردم مناطق جنوبی حاشیه خلیج فارس داده شود.

نظر شما