شناسهٔ خبر: 181280 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

لزوم پاک‌سازی گروه‌های تجزیه‌طلب مسلح از مرزهای مشترک ایران و عراق

رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ارتقای امنیت در مرزهای مشترک ایران و عراق بر خلاف خواسته گروه‌های تجزیه‌طلب مسلح واقع در قسمت های شمالی این کشور است.

به گزارش «نماینده»، جلیل رحیمی جهان آبادی در رابطه با اهمیت عملیاتی شدن مفاد تفاهم امنیتی میان تهران و بغداد در مورد مبارزه با گروهک‌های تروریستی در مرزهای مشترک دو کشور خصوصا شمال عراق، گفت: امروزه چالش های متعددی در منطقه وجود دارد که فعالیت گروهک های تروریستی و افراطی از جمله مهمترین آنها محسوب می شوند.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع وقتی مرزهای یک کشور دچار ناامنی شوند، تاثیر این مهم بر فضای سرزمینی آن کشور منفی خواهد بود و بر حوزه های اقتصادی، اجتماعی و غیره نیز اثر خواهد گذاشت.

وی با اشاره به اینکه رعایت مولفه حسن همجواری از سوی کشورهای همسایه یکی از مهمترین موضوعاتی است که مطابق قوانین بین المللی باید رعایت شود، ادامه داد: این مهم در حالیست که گروهک های ضدانقلاب در مناطقی از اقلیم کردستان حضور داشته و هر چند وقت یکبار علیه کشورمان اقدامات تروریستی و خرابکارانه انجام می دهند که خلاف قانون یاد شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مردم دو کشور در مرز دارای اشتراکات فراوانی هستند لذا نباید اجازه دهیم به دلیل فعالتی های تروریستی دچار آسیب شوند، افزود: بدون شک ارتقای امنیت در مرزها، آرامش و دوستی میان ملت ها را رقم خواهد زد؛ موضوعی که خلاف خواسته گروه‌های تجزیه‌طلب مسلح واقع در قسمت های شمالی این کشور است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که عملیاتی شدن مفاد تفاهم امنیتی میان تهران و بغداد در مورد مبارزه با گروهک‌های تروریستی در مرزهای مشترک دو کشور سبب شکست سیاست های تنش آفرین دنیای استکبار در غرب آسیا نیز می شود زیرا آمریکایی ها به هیچ عنوان نمی خواهند ایران و عراق روابط پایداری داشته باشند.

نظر شما