شناسهٔ خبر: 181275 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بهبود روابط دیپلماتیک میان تهران و قاهره به نفع جهان اسلام است

سارا فلاحی نماینده ایلام عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امروزه سران رژیم صهیونیستی از بهبود و ازسرگیری روابط سیاسی و دیپلماتیک میان تهران و قاهره نگران و پریشان هستند.

به گزارش «نماینده»، سارا فلاحی در رابطه با روایت وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر توسعه روابط ایران و مصر، گفت: تهران همواره تلاش کرده روابط خود با کشورهای منطقه خصوصا کشورهای اسلامی را تقویت کند و در این راستا نیز قاهره یکی از سرزمین هایی است که تاثیر مهمی در معادلات جهان اسلام دارد.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از مشکلات پیش آمده میان دو کشور، اظهار کرد: مانعی برای رفع سوءتفاهم ها وجود ندارد و خوشبختانه روند ارتقاء روابط بر این اساس در حال حرکت است.

وی ادامه داد: نباید فراموش کرد که امروزه سران رژیم صهیونیستی از بهبود و ازسرگیری روابط سیاسی و دیپلماتیک میان تهران و قاهره نگران و پریشان هستند زیرا این مسئله بر تقویت جبهه ضدصهیونیستی تاثیر پررنگی خواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بدون شک تنش‌زدایی در روابط خارجی کشورهای اسلامی دارای اهمیت ویژه ای است و جمهوری اسلامی نیز بر اساس سیاست خارجی خود در این راستا از همه ظرفیت هایش استفاده می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متعاقبا بر اساس موارد یاد شده اکنون شاهد استقرار و فعالیت دفتر حفاظت منافع در تهران و قاهره هستیم و در گام نخست نیز هر دو طرف سفرا را مستقر کرده اند.

نظر شما