شناسهٔ خبر: 181269 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

ارکانی: استفاده از ظرفیت‌های جدید اقتصادی از نقاط قوت دولت سیزدهم است

احسان ارکانی یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: فعال کردن ظرفیت‌های جدید اقتصادی و تبادلات تجاری با کشورهای مختلف و احیای روابط با کشورهایی همچون عربستان سعودی از جمله نقاط قوت دولت سیزدهم است.

به گزارش «نماینده»، احسان ارکانی اظهار کرد: در هشت سال آقای دولت روحانی فضای کشور شرطی شد و همه چیز به مذاکرات خارجی و برجام گره خورده بود و انگار اقتصاد اسیر مذاکراتی بود که انتهایی برای آن متصور نبود. با هر تولید کننده و صنعتگری صحبت می‌کردیم بیان می‌داشتند که معطل نتیجه مذاکرات هستند.

وی ادامه داد: هشت سال کشور درجا زد که این فضا از یک و نیم سال گذشته کمرنگ شده و مردم به ویژه فعالان اقتصادی معطل نیستند که برجام و مذاکره چه می‌شود فهمیدند که خودشان باید جلو روند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: این دولت توانست از ظرفیت‌هایی استفاده کند که فعال نشده بود، نمونه آن عضویت در سازمان شانگهای و استفاده از ظرفیت تبادلات تجاری بانکی مستقیم با کشورهایی همچون چین، روسیه و هند به ویژه ایجاد ارتباط بعد از یک دوره تاریک با کشور عربستان و همچنین حل مشکلات فی‌مابین و احیای روابط با کشورهای عربی است که همه روند نویدبخشی را در حوزه اقتصاد ایجاد می‌کند.

ارکانی ادامه داد: بر این اساس استفاده از ظرفیت‌های جدید اقتصادی در کشورهای اطراف و کشورهایی که در سال‌های گذشته ارتباطی با آن نداشتیم از دیگر نقاط قوت دولت به شمار می‌آید.

نماینده نیشابور همچنین درباره نقاط ضعف دولت سیزدهم تصریح کرد: استفاده از برخی مدیران ناکارآمد در بخش‌های کلیدی باعث شده که مشکلاتی در شهرستان‌ها به وجود بیاید چراکه این افراد توان خدمت‌رسانی و حل مشکلات را ندارند.

نظر شما