شناسهٔ خبر: 181261 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مقرر شد بانک مرکزی در صدور حواله‌های ارزی دارو تسریع کند

خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز این کمیسیون مقرر شد بانک مرکزی در صدور حواله‌های ارزی برای نیازهای حوزه تجهیزات پزشکی و دارو تسریع کند.

به گزارش «نماینده»، علی خضریان در توضیح جلسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در خصوص مشکلات حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: این جلسه با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه، سازمان غذا و دارو، سازمان تأمین اجتماعی، معاون ارزی و اعتباری بانک مرکزی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل گمرک و سرپرست بانک ملی ایران برگزار شد که سومین جلسه از سلسله نشست‌های فوق العاده کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برای رسیدگی به مشکلات ارزی تولید کنندگان و تأمین کنندگان دارو و تجهیزات پزشکی بود.

وی افزود: موضوعاتی همچون تأمین ارز تجهیزات پزشکی، حمایت دولت از تولید کنندگان داخلی تجهیزات پزشکی و الزام تأمین نیاز داخل از تولیدات داخلی، تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و مشکلات ترخیص کالا و مواد اولیه عمده موضوعات مطرح شده در جلسات قبلی بود که بخشی از آنها در مسیر اصلاح قرار گرفته است.

خضریان اضافه کرد: در این جلسه رئیس کل گمرک گزارشی از وضعیت ترخیص دارو، مواد اولیه تولید و ماشین آلات تولید تجهیزات پزشکی و آخرین مقررات حمایتی و تسهیل کننده جهت حل مشکل این بخش‌ها ارائه کرد. رئیس سازمان غذا و دارو نیز از وضعیت دارو در کشور گزارشی داد و پس از آن بانک مرکزی میزان تخصیص، تأمین و حواله ارز در ماه‌های اخیر را جهت تأمین دارو و مواد اولیه اعلام کرد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین گزارشی درباره بررسی وضعیت طرح دارویار و میزان وصول مطالبات بیمه‌ها و سازمان تأمین اجتماعی از محل این طرح نیز به کمیسیون ارائه و مقرر شد بانک مرکزی در صدور حواله‌های ارزی برای نیازهای حوزه تجهیزات پزشکی و دارو تسریع کند. همچنین سازمان برنامه و بودجه نیز نسبت به تسویه اسناد سال گذشته به سرعت اقدام کرده و بودجه و اعتبارات طرح دارویار را به طور منظم پرداخت

نظر شما