شناسهٔ خبر: 181248 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اگر وزیرکشور تدبیری برای معاونت سیاسی اتخاذ نکند، استیضاح‌ می‌شود

شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: اگر وزیر کشور تدبیر مناسبی برای معاونت سیاسی وزارت کشور اتخاد نکند به حرمت قانون اساسی استیضاح ایشان در صحن مجلس مطرح می شود.

به گزارش «نماینده»، شهریار حیدری با تأکید اینکه معاون سیاسی وزارت کشور خلاف قانون اساسی عمل کرده است اظهار داشت: رئیس جمهور در پیشگاه کلام خدا، ملت و رهبری نظام سوگند یادکرده است که حافظ قانون اساسی باشد و این انتظار از ایشان بود که در برابر بخشنامه معاون سیاسی وزارت کشور فعالانه تر عمل می کرد.

وی افزود: مجلس نیز وظیفه دارد از قانون حمایت و بر حسن اجرای آن نظارت کند، بنابراین با پیگیری استیضاح وزیر کشور این نظارت را اعمال و وظیفه خود را انجام داده است و انتظار می رود دولت و وزیر محترم کشور به وظیفه قانونی خود عمل کند،حرمت به قانون احترام به نظام اسلامی، شهدا و انقلاب است قانون اساسی یک میثاق مشترک بین همه است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر به قانون عمل نشود مجلس بر اساس وظیفه خود اقدام خواهد کرد و وزیر کشور استیضاح خواهد شد، البته این اتفاق مطلوب ما نیست لذا بهتر است وزارت کشور برای یک مدیر متخلف و عملی خلاف قانون مقاومت نکند و پیش از استیضاح اصلاحات لازم را انجام دهد.

نماینده مردم قصر شیرین و گیلانغرب تصریح کرد:اگر اقدامی صورت نگیرد استیضاح وزیر کشور در صحن مجلس مطرح خواهد شد.

نظر شما